• Pyff

Tips på julklapp till Alexanders fröknar på dagis?

Jag har totalt hjärnsläpp! Kommer inte på något bra att köpa till Alexanders fröknar till jul. Vill så gärna ge dem något för att visa vår uppskattning för att de alltid ställer upp och är så goa med vår son................
    Nån som har nåt tips? Kanske några förskollärare som kan berätta vad DE skulle uppskatta..............?

• Svar på tråden Tips på julklapp till Alexanders fröknar på dagis?
  • Griggan

Fruktkorg med exotisk frukt i, lite trevligare än godis å sånt å så kan dom dela broderligt på det ;)

• Filippa

hej.

Jag skall ge tåstrumpor till tösens fröknar.
    Ca 25kr st.

After eight ask.

• Blåväder

Jag är själv dagisfröken, och en gång fick vi fröknar en korg med olika ostar o kex av en familj. Då ordnade vi en personalfest och smaskade med lite gott vin. Det var uppskattat!!

• Pyff

Tack för tipsen! Fler? Jag vill helst ge dem varsin grej istället för nåt gemensamt..................
    Den yngsta är väl ca 35 år och den äldsta närmare 65.

• Dammsugaren

Jag har de senaste tre åren gett jul-och sommarpresenter till mina barns fröknar eftersom jag har velat visa vår uppskattning.
    Jag har gett choklad, after eight, polkagrisar i söta små mormorsskålar...mm. I år blir det små billiga skålar som det står GOD JUL på som jag fyller med godis och sätter ceflan?!(stavning?) runt och en massa snören... Det brukar vara jätte uppskattat!

Bara tanken räcker för att de skall bli glada men jag har tänkt att godis och choklad passar alla...och sedan gjort paketen lite fina!

Lycka till!

• Tessa83

Tänkte ge vår sons fröknar pocketböcker...

• Dammsugaren

Öh..mer...
    Att skriva ngt personligt typ: "Tack för att Du/Ni finns där för vårt barn" på ett kort + julklapp är nog det ultimata!

Egentligen vill man kanske skriva ngt till ngn speciell men för mig känns det lite konstigt så det har jag ännu inte gjort!

• Vera 74
    Dammsugaren: Sådana presenter gillar jag! (Jobbar själv som förskollärare!)Räcka ut tungan
    Jag är så lycklig över min Ismone!
  • lajjalo

här kommer ett litet tips från en dagis-tant:

jag blir glad för all omtanke och bekräftelse som våra föräldrar visar mig, men presenter som jag blivit "extra glad för" är pocketböcker, och ett litet julfoto på barnet som gett det.

en fin bild som barnet ritat monterat till ett roligt kort är också fantastiskt kul att få!

Svar på tråden Tips på julklapp till Alexanders fröknar på dagis?