• hug me

polyper i näsan(vuxen)

nån som har/haft det?? hur fick ni ner svullnaden?? har en svullen polyp i näsan iaf trodde vc det och den irriterar mig hela tiden, känns som att jag har en ballong bakom näsan som hänger ner i halsen

♥ storasyster född Juli -04 ♥ lillasyster född Mars -06 ♥
  • Svar på tråden polyper i näsan(vuxen)
  • Zenobia

Jag har problem med näsan, när ja var yngre hade ja polyper men inte längre. Men ja använder en receptbelagd nässprej som tar ner svullnaden och gör det lättare för mig att andas.
    Näs sprejen heter Flutide Nasal.

Men har du pratat med läkare på NäsaÖronHals, dom kan hjälpa dig isåfall.

• hug me

ok, har bara pratat med vårdcentralen, den är verkligen irriterande för jag känner av den hela tiden, hur länge tar det innan näs sprayen har effekt, har en med kortson som inte är recept belagd

• Zenobia

min brukar börja verka efter 1 vecka ungefär. Men den här sprejen som är som en allergi sprej också. Kan man ha föresten av livet vill.

Men ja tycker du ska ringa ÖronNäsaHals och be om en tid. För dom är vettigare och kan mer än vårdcentralen. Så kan du få rätt hjälp.

• hug me

ok, får ringa i morgon, tack för hjälpen

• Zenobia

Gör det och hör efter och säg att du vill ha en tid. Ja har gått på ÖronNäsaHals till och från. Det ger mer än man går till en vårdcentral. Sen vet om du behöver göra nåt åt det.

Lycka till.

• hug me

tack, så det är bara att ringa dit, tänkte om man behöver remiss lr så dit??

• Zenobia

Ja tror inte man behöver det längre, utan man borde bara kunna ringa. Annars får du be läkaren på vårdcentralen om en remiss.
    Men testa och ringa ÖronNäsaHals.

Svar på tråden polyper i näsan(vuxen)