Min dotter klagar hela tiden över huvudvärk
Vad kan det vara? Det sitter i pannan
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-29 14:18:30:
Hon går i första klass
Vad kan det vara? Det sitter i pannan
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-29 14:18:30:
Hon går i första klass
dålig syn kanske? så blir hon överansträngd
Vi ska kolla synen, men brukar man inte ha ont i nacken när man har fel på synen?
Tycker också det låter som att hon kan ha dålig syn. När jag inte har mina glasögon på mig så får jag direkt ont i pannan (är närsynt). Be skolsköterskan göra ett syntest på henne.
Ja,eller rädsla,stress,dålig sömn,dålig mat?
kan berp på massa saker!
Eller synen så klart !!
Ont i nacken har jag aldrig varit med om... När det gäller synfel alltså.
Min son fick glasögon för 1 månad sedan, han klagade över huvudvärk som satt placerad i pannan. Visade sig att han hade brytningsfel och astigmatism, nu efter han fått sina brillor har han inte ont i huvudet. Så jag håller med om Nosslins tips.
Vätskebrist??
jag har ont i pannan om jag inte har mina glasögon, har brytningsfel och det gick himmla massa år innan man upptäckte att det var just det huvudvärken berodde på.
Oftast är det synen det hänger på. Hade likadant som din dotter i den åldern. Fick då åka och kolla synen. Då berättade dom där att man får ofta huvudvärk för man anstränger sig så för att se.
Så gå och kolla upp hennes syn.
Man kan ha ett mindre brytningsfel som inte ens kräver glasögon, men som kan ge huvudvärk. Annars kan det vara dålig ventilation i klassrummet kanske. Har du pratat med klasskamraters föräldrar? Har fler samma problem? Hög ljudnivå och stök kan ju också göra att man får ont i huvudet och vissa är känsligare än andra. Jag har själv haft mycket huvudvärk och i mitt fall var det ett brytningsfel som var boven i dramat. Det var inte förrän i vuxen ålder som jag krävde glasögon och sedan dess har jag nästan aldrig ont.