blåsa på läppen
Jag har en fruktansvärt irriterande blåsa mitt på underläppen som kom igår. Är det någon som har n¨ågot "husmorsknep" eller nåt som kan hjälpa emot blåsor??
Jag har en fruktansvärt irriterande blåsa mitt på underläppen som kom igår. Är det någon som har n¨ågot "husmorsknep" eller nåt som kan hjälpa emot blåsor??
Det kan vara munhepes du har. Vet du om du har haft det förut? Pilla absolut inte sönder båsan, för om det är herpes så är det mycket smittsamt och kan sprida sig. Det finns en kräm på apoteket som heter Anti. Vectavir kan du oxå ha på.
Tvätta händerna ofta och ta dig inte nån annanstans när du tagit dig på läppen.
Herpes ligger latent i kroppen och kan tyvärr bryta ut närsomhelst hos vemsomhelst. Vill du veta mer, titta på
www.harduherpes.nu
Hoppas dock att det inte är det du har!
Jag brukar få munblåsar av färska tomater och tuggummi. Pröva att uteslut det ett tag och sedan provät något av ovanstående. Får du sedan en munblåsa efter 2-3 dagar så vet du varför.....
En lärare jag hade i gymnasiet fick ofta detta och hon sa att det hjälpte att lägga en huvudvärkstablett av brustyp mot blåsan. Jag antar att man ska fukta den lite så att den brusar sakta mot blåsan. En kompis till mig testade och tyckte att det fungerade.
Alltså, jag vet inte alls vad det är, när jag vaknade igår hade jag en blåsa på läppen bara, inte speciellt torra läppar eller nåt annat, bara en blåsa. Jag ska prova huvudvärkstabletten och se om det fungerar. Tack!
Är det utanpå läppen så kan det ju vara munherpes men är det på insidan så är det nog afte eller vad det kallas. Brukar komma om man hålller på att bli förkyld eller om bakteriefloran ändras i munnen. Såna svider som tusan. Har en på g själv just nu. Har du bränt dig på läppen så kan du ju ha fått en blåsa p g a det.