• liselotte72

Dr Browns nappflaska,läs detta!!!!!

Hej!
    Nu måste jag bara få berätta om denna fantastiska nappflaska.
    har varit till barnvagnsaffären och inhandlat denna flaska som är super.
    *Den begränsar kolik
    *begränsar risken för mellanöroninflammation
    *En nappflaska som håller länge
    *En värmesensor som visar om temperaturen blir för hög
    *En behagligare nappflaska för ditt barn.

Det finns patenterade luftventil som är helt unik.
    Den ser till att ditt barn inte sväljer luft under måltiden.
    Vällingen rinner i en jämn ström och ditt barn kan njuta av en behaglig måltid utan avbrått.

En värmesensor är placerad i änden av den unika luftventilen och i jämförelse med värmesensorer som finns på andra flaskor tar denna temperatur i mitten av vätskan.
    När temperaturen är över 37 grader ändras färgen från blått till rosa.

Napparna till flaska är designade för att vara behagliga för barnet att suga på.genom att det inte finns något vakuum i flaskan,finns ingen risk fär att nappen kollapsar.

Så ni som känner att ni inte får bukt med det här med flaskor och nappar som antingen har för litet eller för stort hål,ni måste pröva denna flaska som jag nu upptäckt hjälpt oss till att Ida blivit lugn och fått ro i sin mage.
    jag har även börjat slarva lite med minifom dropparna som hon tidigare fått 6 ggr om dagen,hon har blivit lugn och natten har funkat bar utan droppar.

Det fanns en mindre flaska som rymmer 135 ml för 99:-
    sedan hade dom 2 pack i den stl för 199:-
    Vi köpte den stora flaskan som rymmer 250 ml som kostade 119:-

Sedan när barnet växer byter man bara nappen till flaskan och det är ju bra.

Hoppas jag kunnat ge någon ett gott tips!!!

• Svar på tråden Dr Browns nappflaska,läs detta!!!!!
  • Fru Larzzon

Vi har också den!
    Helt suverän

• GladaVirre

vilken affär kan man köpa den i??

• Labolinaa

O så läser pessimisten, jag dvs, detta o tänker:

*Den begränsar kolik- det kan ju tänkas vara sant...

*begränsar risken för mellanöroninflammation- hur undrar jag?

*En nappflaska som håller länge- vad är länge? Min syrra har kvar nappflaskor efter sina barn o den äldsta är 15 år...Sugdelen måste väl bytas på denna flaska oxå?

*En värmesensor som visar om temperaturen blir för hög- vi andra med vanliga flaskor smakar, känner med fingret eller droppar på underarmen...

*En behagligare nappflaska för ditt barn.- på vilket sätt?

• liselotte72

Labolina!

Du undrar hur den minskar mellanöronsinflammation?
    På vanliga nappflaskor måste barnet suga ovanligt hårt för att få i sig tillägget.
    Det kan medföra att vätska sugs in genom örontrumpeten och det är då som barnet kan få denna inflammation.

Nappflaskan ger en behagligare känsla för barnet att kunna äta i sin egen takt.
    Jag har nappar till vanliga flaskor som antingen varit för smått hål i eller för stort som då orsakat magknip på våran Ida.

Jag kommer ha denna napp tills vi byter tillägg,det finns lösa att köpa.
    sedan hur den kommer hålla i längden återstår att se av dom tester som gjorts i samband med flaskan.
    Jag har lagt in 2 bilder på flaskan i mitt galleri om någon vill se.

Besök gärna deras hemsida.
    www.babyfree.com

Helt frivilligt förstås!

• Alveline

Låter ju jättebra.. men dyrt var det.. Jag körde med apotekets flaskor till mina barn. Gick bra det med.. men så hade ingen av dem någon magont heller.. tack o lov..Skulle jag få en kolikbebbe så skulle jag nog lägga ned pengarna på flaskan.. om inte blir det de billigare.

• Labolinaa

liselott

Tack för informationen...men pessimisten i mig undrar vidare... Vanliga nappflaskor kan man ju skruva åt locket olika hårt för att det ska bli lättare att dricka.....

Kika på flaskorna ska jag göra men eftersom jag "är som jag är" så tror då jag att vanliga är precis lika bra/dåliga....

• Skakis

Min dotter har kolik och jag fick rådet att köpa DrBrowns på BVC. Men jag hade redan dom... och jag vill inte veta hur mycket hon skulle skrika om jag inte haft dom Sååå, jag vet ju egentligen inte om dom fungerar men man blir lite lätt panikslagen av ett barn som gråter och skriker så mycket så man provar allt

• liselotte72

Om det funkar bra för dina barn att äta ur dom vanliga flaskorna finns det ju ingen anledning till att byta.
    Hade det funkat med Ida så hade jag aldrig kastat ut så mycket pengar på en nappflaska.Men det funkar så bra nu med den här.

Mina andra 2 barn(11 och 15 år)har alltid ätit ur vanliga nappflaskor.
    Och jag tycker inte dom är dåliga bara det att napparna krånglat så för oss.

• Smilie

Min dotter hade ont i magen pga. att hon svalde för mycket luft.
    Bytte till Dr Brown och det blev bra.
    Det är bra att det inte rinner så fort , dessutom är de mer utfomade som ett bröst och förminskar risken för tuttförvirring.
    De har fått årskilliga pris för dessa flaskor, så de e forskat på dom.
    Jag är supernöjd! Har testat att byta flaska nu när hon är äldre men hon vägrar ta en annan flaska, så det är ju ett gott betyg

• Pia74

Vår dotter drog i början i sig fmk luft och fick väldigt mycket pruttar (ibland kunde hon vakna av att det sköt i blöjan)bytte till brown och pruttarna halverades både i mängd och styrka.

Dock är de lite svåra att diska i den gröna delen det finns så många vinklar och vrår där det ibland är svårt att komma åt och som man lätt kan glömma.

• Peppa

Vi har kört med Dr.Browns från att vi kom hem gtån BB. SUVERÄNA!!!! Vi älskar dem och använder inget annat

• pysis

Var köper man den?
    Babyland?
    Vad kostar den?

• Tossan79

Kan också tipsa om Avents nappflaskor, de har liknande fördelar: efterliknar mammans bröst för att motverka kolik och tuttförvirring bland annat.

• Fjäril

Alla de där funktionerna finns på vår nappflaska också, men den är av märket Nuby. kostade 89 kr för 260 ml.
    Min son har aldrig haft kolik, så jag vet inte om den fungerade.

• Julius

Hur gör man då om man har en son med kolik och helammar!? Ingen flaska i hela världen hjälper ju honom att få i sig mindre luft!!! Hur gör man då då?!

• Fru Larzzon

Testa minifom och koka the på kumminfrön, jag tror det var 2 tsk till 5 dl vatten lr nåt sånt..
    Ge the och minifom innan måltid. Theet kan man ge 1-2 tsk av.
    Funkade jättebra på vår son när han fick mkt gaser.

• Pokemon

Vi använder också den och två flaskor har räckt under snart 7 månader. Den är jättebra!

• Naty

vi har också den o vi använder den fortfarande tycker den e jätt bra :)

• liselotte72

Nu har jag använt Dr Browns nappflaska i snart 3 dagar.
    Jag har inte gett Ida minifom droppar på hela helgen ,hon är jätte lugn och vi har inte märkt magknip.
    Jag måste säga att vi är helnöjda med flaskan också,nu när man har testat några dagar så har man ju märkt skillnaden.

• Agge

Felix hade grym kolik och medicinerades. Vi använde även Dr Brown´s flaska och gör det fortfarande. Om han använder någon annan flaska så kräks han upp allt han ätit. Dr B´s flaska är helt enkelt suverän och värd varenda krona!!! Det rinner inte så fort och dom sväljer ingen luft.
    Har provat en annan anikolikflaska som heter Pùr och ser ut som en banan. Den är ok men inte alls lika bra som Dr Brown´s flaska.

Agge

Svar på tråden Dr Browns nappflaska,läs detta!!!!!