• Makenzi

En lugnande länk

Hej alla som väntar ni som väntar och ni som inte vågar skaffa barn just pga rädsla inför att föda. här klistrar jag in tråden jag startade just för att lugna er som mår dåligt över/inför detta.
    Stor KRAM på er alla!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m12036637.html

• Svar på tråden En lugnande länk
  • Jennie Pennie

Precis vad jag behövde..
    Mitt vatten fick igår och nu sitter jag här med sammandragningar och värkar men tyvärr inte tillräckligt tätt.
    Hoppas att min förlossning går lika bra som din.

Tack

• Makenzi

Jennie Pennie: LYCKA TILL!!!!!!!!!!!!!=)))))

• madelyn

Makenzi,
    En fråga (hoppas du inte tar illa upp av denna)- eftersom du fick bristningar och blev sydd sedan, har du fått några negativa effekter av detta sen dess? har läst så mkt i tidningarna nu om kvinnor som spricker och som får bestående jobbiga men efteråt.. Är faktiskt mest rädd för detta vad gäller förlossningen.
    Tack för en underbar berättelse om din förlossning! Kändes nästan som att jag var där när jag läste den!
    /madelyn

• Carråå

Madelyn: jag fick bristning av grad 4 dvs analringmuskeln gick av den också. Men jag har aldrig haft problem med inkontinens eller annat som Aftonbladet så skräckinjagande beskriver. Har idag inga som helst men av bristningarna förutom ett fult ärr men det är det ju (nästan) ingen som ser

Mamma till Edith 051028 och Elma BF 070227
  • mewe

Åh, mina tårar rullar när jag läser din berättelse. Som jag önskar att jag får en sådan förlossning! Tror helt klart på inställningen att lita till att kroppen klarar att föda. Och tack för boktipsen, kommer att leta efter böckerna.
    Tack för att du delar med dig!

• Makenzi

Madelyn: Jag tar absolut inte illa upp, jag fick 3 gradens bristning där jag fick bristning mellan slidan och analöppningen och in på de inre blygläpparna o.s.v. Jag säger samma sak som Carråå, jag har inte haft några problem med inkontinens eller för den delen samlivet med min man. Allt läkte ihop kanon och man ser knappt något=) Det är en annan sak att poängtera, vi har verkligen fantastiskt läknings-förmåga där nere, så detta är det sista du behöver oroa dig om, dessutom är våra läkare väldigt kompetenta idag=) Så mitt råd är, läs inte tidningstablåerna, de är alltid till för att chocka och skrämma. Självklart finns det kvinnor som haft otur (och det finns hjälp att få), men statistiken på de som bli fullt återställda är större=)
    Sist men inte minst, tack för dina fina och mycket värmande ord=)
    Kram på dig=)

• Makenzi

Mewe:
    Åh goa du STOR kram på dig=), åter igen är jag så glad att min berättelse når ut på det sättet jag hoppades på=)
    Lycka till!!!=)

• vita damen

Hej
    Gud vad skönt att läsa, det var lugnande. Är inne på samma linje med profylax och avslapning. Jag hoppas att jag använder det som du, när min förlossning börjar, BF25/12.
    Tack för en bra tråd!!!!!

Svar på tråden En lugnande länk