• Smyckis

söker en gammal sångbok som är gul och har blå text på?

Innehåller bla den svenska, danska, norska nationalsången, dra dra min gamla oxe, okända djur, en sång som går så här.. "vilket neuros om man är galen i sås och den blott kan fås i alingsås,,,,,, å så nåt med "vilket besvär att stå i grönsaksaffär för man vet aldrig när en lök blir kär!" fortsätter låten med!

jag hade den i skolan då jag var ung och undrar var boken heter... detta var nån gång mellan 1985-1989. Den är gul med blå text på!

• Svar på tråden söker en gammal sångbok som är gul och har blå text på?
  • Söderböna

Den kommer jag också ihåg. Eftersom jag inte heller kom på vad den hette, men gärna vill veta det, passar jag på att puffa för frågan!

• mludvigs

Vet ej om det är rätt men jag har en som heter Smått och gott och den är gul med blå text. Kan möjligtvis heta Smått å gott oxå. Skriven av Olle Widerstrand (tror jag).
    Vet dock inte om den innehåller de sångerna men...

• muusik

Sångboken/böckerna som du söker heter ""Vi gör musik" och är skriven av Bengt Olof Engström och Egil Cederlöf. Böcerna finns i tre olika versioner tror jag. Jag har för gamla lågstadiet, mellanstadiet och för högstadiet/gymnasiet. Vi har kvar några exemplar på skolan som jag arbetar i, men du kan säkert hitta böckerna på antikvariat då det är gamla läroböcker i musik.
    Lycka till!
    Monika

• Söderböna

Just det! Så hette den!

Tjocka härliga böcker med hur mycket sånger som helst.

Svar på tråden söker en gammal sångbok som är gul och har blå text på?