Är du nöjd med din TEMPURsäng?
Vi funderar på att köpa en men de är ju rätt dyra så jag är lite nyfiken på era åsikter. Skriv allt du kan komma på, vad som är bra, vad som ärmindre bra etc.
Vi funderar på att köpa en men de är ju rätt dyra så jag är lite nyfiken på era åsikter. Skriv allt du kan komma på, vad som är bra, vad som ärmindre bra etc.
Vi var och kollade på en massa sängar i somras, höll nästan på att köpa en tempursäng för de är grymt sköna. Sen fick vi höra av en expedit att det är mkt varmare i en tempursäng än i en vanlig....då ångrade vi oss eftersom min sambo är väldigt varm av sig.
Hmm...inte bra, jag är också varm av mig.
Fler som hört det/har den erfarenheten?
Annat?
Jag fick låna min mammas tempurmadrass när jag hade foglossning. Skönare säng finns inte!! Tycker nte att den är varm. Har huvudkudden och tycker att den är svalare än andra kuddar.
Har haft tempur i 5-6 år nu....kan inte sova i andra sängar...otrooligt skön....!!!!! Varmt???? Näe.....inte enligt min mening!
Super!!!
Vi köpte ny säng för ett år sen och valde just mellan en Tempur och en Carpe Diem.
Eftersom expediten på Sova sa att Tempur kan kännas varm blev det den andra sängen.
Men det var faktiskt det som avgjorde. Kan tillägga att Carpe Diem är otroligt skön oxå.
Känns som att sova på moln. Fortfarande. Jag älskar vår säng, men hade garnanterat blivit nöjd med den Tempur som vi valde på också.
Tänk bara på att det finns bra och dåliga Tempursängar också precis som allt annat.
De billigaste är kanske inte mycket bättre än en säng på Jysk/IKEA...
Lycka till i Sängvalet.
Är det så att de billigase inte är ngt att ha? Tror det var mellantjocka varianten vi var inne på. Man kände ingen större skillnad mellan den och den dyra men mellan billigaste och mellan var det milsvid skillnad.
Är orolig för detta med värmen dock! Vill ha fler åsikter, massor! Verkar ej vara ngn hög aktivitet men ändå...
Har en en bekant som också valde bort tempur just för att det blev så varmt i den.
Varför inte lika gärna en hästens?
Det är det bästa jag någonsin sovit i och nu har vi köpt en till lillkillen också.
PUFF!
Jag sover otroligt skönt på tempur!
Inte varmt då?
Nej jag tycker inte att det är för varmt!
Ibland tycker sambon att det är varmt, men jag har aldrig upplevt det som för varmt!
Borde man inte kunna lägga ngt på madrassen så det inte blir så varmt? Typ frotté eller så?