• imorgon är en annan dag

Förslag på överkast och gardiner till ljusblått och grått pojkrum önskas!

Hej

Någon som har sett något bra "pojk" överkast och gardiner. Sonens rum går i ljusblått och ljusgrått så jag skulle vilja hitta något passande... Vill inte ha för "babisaktigt" utan mer "killigt". Skall sätta mig och surfa runt lite men tänkte att kanske någon av er har sett något passande i någon katalog eller dylikt... Tänkte först köpa det där luddiga blåa överkastet de har på IKEA, men då hans säng är 120 cm bred så var det för litet... Och så vill vi inte ha panelgardiner uran kappa... Hur som haver, har ni sett något passande ljusblått och grått?

• Svar på tråden Förslag på överkast och gardiner till ljusblått och grått pojkrum önskas!

De två pojköverkasten var jättefina, men alldeles för dyra! Skall nog be släkten skicka över ett från USA....

• Anna2barn

Jag har ett pojkrum i ljusblått och jag har köpt ett vanligt blått överkast på IKEA i bomull. Jag har ett par vanligt blå panelgardiner och ett par marinblåa bakom dem. Vanliga enfärgade. Jag är jättenöjd. Det var roligt att man såg ett rum i en inredningstidning som hade gjort likadant

• QuteCat

Jag har ett grått överkast till min son..
    Jag vill inte ha som alla andra så jag kom på en egen billig lösning till överkast.
    Köpte 2 st robusta filtar från Jysk i grått lite melerat... ser ut som gamla militärfiltar Sydde ihop dessa till ett överkast. Blev verkligen tufft till hans järnsäng loen från ikea.
    Sen kan du bara köpa en blå filt som han kan ha liggande ovanpå. Ikea har ju blåa för 39:-
    Summan för överkastet blev inte mer än 50 spänn

Vilka bra ideér! Qutecat, har du någon bild på överkastet, jag såg inegn i ditt album? Nu blev jag nyfiken...

• QuteCat

nej tyvärr så har jag ingen bild på den men åk på jysk o kika.. dom kostar 24:50 st eller nåt sånt.. helt okej!

Svar på tråden Förslag på överkast och gardiner till ljusblått och grått pojkrum önskas!