• MrsToobe

Fick ett anonymt sms.. nån mer?

Fick ett sms där det stod:
    "Hej Toobe jag känner mig lite ensam i vintermörkret! Skulle va mysigt att prata med Dig! SMS a ordet CHAT till Nr 72166. RCLTD smsselbk.ru 15sek/Mosms"

Var kan jag få reda på vem det var? eller var det nån reklam grej om att man kan chatta genom comviq?

• Svar på tråden Fick ett anonymt sms.. nån mer?
  • Labolinaa

Reklam är det ja.....Svara inte....

• MrsToobe

hmm ok.. för det stod ju Toobe.. o hans nam n är ju registrerat som Tobias.. så jag fattar inte hur dom kunde skriva hans smeknamn? jaja han sitter i telefonen me comviq nu iaf...
    Tack för svaret!
    Trevlig helg!

• Labolinaa

Jasså? Ingen aning men jag gissar ändå på att det är reklam.....

Detsamma!

• bambigirl

Är olagligt att skicka sådana sms. Svarar man så kan det kosta flera hundra. Står det inget mer i messet om du bläddrar ner, brukar stå var det kommer ifrån långt ner i smset...

• MrsToobe

ehh.. fick ett till nyss.. antagligen är det nån som driver med mig.. som inte vet att jag o toobe bytt nummer.. eller att den personen vet det men fortsätter skicka till honom genom mig så att jag ska få nått att tänka på.
    Kan man inte få reda på vart det kommer ifrån?
    står bara avsändare 72166

• MrsToobe

o idag är det inte ens nån reklam med.

• Madickisen

Det måste väl gå att få reda på genom operatören kanske?

• giz

om man skickar gratis sms från nätet står det väll bara ett nr???

iaf från telias gratis sms......

• Bebiz

Jag fick samma det är bara reklam!!!

• MrsToobe

I dagens sms stod det:
    Hej sötnos! Det var jätte trevligt att prata med dej igår. Vad har du för dig nu? Har du en stund över? Puss o kram

Snälla säg att nån mer fått likadant sms som jag idag..
    Det är mblox.com som är avsändare... ringde comviq o dom sa att det va mblox. Men mblox har inte telefontid idag. Så vi får ringa imorgon. Men är det inte reklam så lär vi inte få veta vem det är eftersom det är skickat från nätet

• bullmamman

Hej! Läste nyss vad du skrivit. jag kan bara säga så här: LUGN! Det är nån j-vla skitreklam för en chat. Min pappa som är 68 år (!!)fick ett likadant igår, men hans började såklart med "hej arne...".
    Minns att jag oxå fick ett likadant I FJOL (med samma text t.o.m.)! De är makalösa, vilka de nu är som sänder ut dessa sms. De följer antagligen ngn telefonllista över mobilnummer...

• MrsToobe

men grejen är ju att det från igår stod till toobe o han kallas ju bara toobe.. *knas* jaja tack för svaren iaf Tycker det är lite dålig stil av dom iaf!

• Mamali

Kanske är det ett sms frå GUD?

• bullmamman

Hm, tänkte inte på att det var ett smeknamn...sorry,my mistake
    Fast jag tror ändå inte att det är något att bekymra sig om...

Svar på tråden Fick ett anonymt sms.. nån mer?