• FruSöderström

ost och kexbricka?

Vi vill köpa en ost och kexbricka till min sambos bror och flickvän, är det någon som vet var man hittar en sådan?

Bor i umeå, så affärer som bara finns i storstäderna är inget alternativ.

• Svar på tråden ost och kexbricka?
  • pr73

Du kan göra en jättefin bricka själv! Jag har gett bort ganska många såna fast då har jag först köpt en korg och fyllt den massa gosaker t.ex ost, kex, vin, choklad, korv mm.

Annars kankse ica eller konsum kan göra ostbrickor på beställning.

Lycka till!!!

• Anknys

Hej!

Det brukar finnas färdiga i affären kring jul, men dom är inte så roliga...

Jag skulle satsa på att göra en själv istället. Köp lite annorlunda ostar och olika kex och lägg på en träbricka, sedan kan man ju bara slå in allt i cellofan. (sånt där genomskinligt plast som man kan ha runt blommor, jag köpte det på coop.) Kanske kan man lyxa till det lite med att köpa en flaska rött vin till som passar bra ihop med ostarna?!?

• Flox

Om det bara är själva brickan du är ute efter, en sådan där rund som man kan snurra på i trä(?) så finns de här i Göteborg på t ex IKEA, Werner&Werner och Duka, vet tyvärr inte vilka affärer ni har tillgång till i Umeå....

• Anova

Det nordligaste ikea ligger i Sundsvall. Det anser ikea ska täcka hela norrlands behov.. (ex. från umeå är det nästan 30 mil till sundsvall)

mseklund.. Duka har fina brickor, det vet jag. Eller köp en snygg skärbräda och lägg ost, frukt och köp någon snygg ostkniv/fruktkniv till.. Slå in allt i cellofan.

Svar på tråden ost och kexbricka?