• JuniBaby05

Emma Anja

Hej!

Vad tycker ni om namnet Anja?
    Vår dotter heter Emma och egentligen funderade vi mellan Emma och Anja, men till slut blev det Emma.
    Nu i efterhand tycker jag att Anja skulle passa henne bättre, men tycker att det är för krångligt att byta.
    Eller att ge det till henne som mellan namn, så hon kan byta sen om hon vill?

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Emma Anja
  • sparv78

Man kan ju ha det som mellan namn, men hur många byter namn senare igentligen?

• jagodu

Tycker Anja är jättefint! Min syster heter så så jag kanske inte är helt opartisk. Men om du vill byta kan du ju alltid. Eller lägga till som du skrev.

• melker03

Jag skulle inte göra någonting. Vill hon byta namn när hon blir äldre är det väl bättre att hon fritt kan välja mellan alla namn som finns. Det kan hon iofs ändå, men att ge henne ett extra namn nu tycker jag verkar onödigt.
    Och byta tilltalsnamn på en någon som är ett och ett halvt verkar för mig mest förvirrande för henne.

• Botilda

Anja är jättefint och gulligt. Dessutom ovanligt (drygt 4000 personer heter Anja i Sverige). Och jag är alldeles objektiv... det bara råkar vara min dotters namn

Lägg in det som mellannamn, även om hon kanske inte kommer att byta. Däremot är jag nog också tveksam till att byta tilltalsnamn på en så pass gammal tjej. Nu är hon ju van vid att hon är Emma.

• Duckan74

Nej, Anja har jag svårt för, mycket pga av en Anja jag kände en gång. Lite fånigt, jag vet, men så kan det vara.

• Jazza

Jag gillar oxå Anja (har en syster som heter det oxå) Tycker att Wanja är ett mycket bra alternativ om man vill ha...

Ät gul snö, har du tur är det öl!
Svar på tråden Emma Anja