• Ireth of Dorthonion

Finns det schampo för barn med lockigt hår?

Ja eller någon annan bra produkt? Problemet (om man nu kan kalla det ett problem) vi har är att när Nova är nyduschad så har hon superfina lockar i håret. Men när hon sovit så är håret alldeles risigt och då måste jag ha i vatten eller balsamspray för att kunna borsta ut det och då blir det inte lika lockigt längre...

Det finns ju schampo och andra produkter för vuxna med lockigt hår, men jag vill inte ha i en massa sånt i min 2-åriga dotters hår. Finns det inget sådant för barn?

• Svar på tråden Finns det schampo för barn med lockigt hår?
  • Donia

ja du, beror nog på hur lockigt det är...men jag använder loreals inpackning varje gång jag tvättar håret, så det blir mjuk o fint, tar lite på topparna o sköljer av ordentligt... o dessuton får hon duscha minst en timme innan läggdags , så att håret hinner blir torr

• Ireth of Dorthonion

Det är väldigt lockigt bak men rakt upptill och i luggen. Kanske ska prova det där då. Nova lägger sig sällan med blött hår men det blir ändå risigt...

• Maria Seg

lägg balsamspray i vått hår direkt efter tvätt. Tyvärr har wellas balsam mousse som inte tvättas ur tagits ur sortementet, blev vansinnig för det har samma effekt som mousse men håret blev inte stelt och det blev inte tungt som av sprayen!

• TerrorMorsan

jag tvättar wilmas hår ofta enbart med vatten....ibland barnschampo nått från oriflame när det är tovigt har jag i balsamspray, vattenkammar henne när hon vaknat o håret e risigt

cogito ergo sum
  • Donia

låt håret växa , klipp så lite som möjligt , så att du kan ta upp det med söta tofsar ...sen spelar ingen roll hur risigt det är där bak,( om håret är inte tillräckligt långt)  det är bara gulligt...

• Cocarola

Curlz for Girlz från sf (Scandinavian Formula). Knallorange flaska, finns bla på Åhlens.

Den använder vi, till både flicka och pojke, namnet till trots! Sedan på morgonen när de har fått "irish hair" efter att ha gnossat med huvudet på kudden, så sprayar vi med spray-balsam, borstar lite och "scrunchar", dvs trycker ihop lockarna med fingrarna.

• Cocarola

Fast, det är nog inte en barnprodukt, vid närmare eftertanke, det var nog namnet + designen som missledde mig. Funkar bra iallafall, och är milt.

Svar på tråden Finns det schampo för barn med lockigt hår?