Hur tvättar man skor?
Min son fick sin sko slängd i en toalett på skolan och jag undrar om jag kan tvätta den i maskinen. Det är ett par grövre gympaskor med gummisula.
Tacksam för råd.
Min son fick sin sko slängd i en toalett på skolan och jag undrar om jag kan tvätta den i maskinen. Det är ett par grövre gympaskor med gummisula.
Tacksam för råd.
Man kan tvätta den i tvättmaskinen.....Men hör med affären du köpt dem i.
ja det går - kör utan värme bara, alltså kalltvätta skon, annars smälter limningarna o det ärinte så bra
Jag kör alla gympa skor i varsamt program 30-40 grader
Tack för råden. Får nog ta 30-40 grader eftersom det inte var spolat i toaletten, om de blir obrukbara så får jag nog ta det.
Jag har tvättat barnens gympadojjor flera, flera gånger! i 40 grader. Dom blir lite trånga direkt, men det går dom snart ut!
Jag tvättar i princip alla skor i 40 grader och det har alltid gått bra.
ViddernasVera2:
Vad är det för några dumma ungar som kastar skor i toaletten?
Ring deras föräldrar och kräv nya skor!
Mogreta: varför anta att det var med flit? Det kan väl ha varit ett misstag, sådant händer.
Min son fick stryk för att någon trodde han gjort något med flit, när det var ett enkelt misstag.
Abnoco:
Varför jag antog att det var med flit, var att jag nog läste det på ett sånt sätt! Jag tänkte liksom inte längre än näsan räckte, det är så svårt att formulera sig i skrift så att alla förstår på ett och samma sätt.
Håller med, det är livsfarligt att skriva något för det kan tolkas olika beroende på humör och allt vad det är.
Fick en gång en utskällnign för ett mail som jag inte menat ngåot med men som mottagaren tolkat som skäll. Och jag som inte skällt det minsta utan bara lagt till ett skämt. Jösses...
Nu har vi spårat ur ämnet, tvätta skor var det och de flesta skor går att tvättas i snällt program. Men risken finns alltid att något kan hända, både med tvättmaskin (p.g.a mycket lera) och skor.
Jag har förövrigt också tvättat jympadojjor i maskin Och det har gått bra!
Hej, Nu har jag tvättat skorna i tvättmaskinen och det gick bra. Nu sparar jag dem till den två år yngre brorsan så får han använda dem. Sonen som fick dem slängda i toalettstolen vill inte använda dem, så jag har köpt nya till honom. Skorna var slängda med flit men säkert förhastat och kanske för att vara kul, jag ringde till den pojkens mamma och jag fick halva summan vad skorna kostade när de var nya (vi köpte dem i slutet av juni för 500 kr). De nya kostade 800 kr. Det var ingen konflikt eller bråk eller nått som hade föregått skokastningen och det var inte spolat i toaletten. Tydligt är att den pojken som kastade skon har problem, hans mamma säger att han är väldigt impulsiv och tänker inte efter.
Tack för alla råd
DEN JÄVLEN!