• polly79

Inget tvättmedel, vad göra? Svar snabbt, tack!!

Kom just på att jag inte har något tvättmedel hemma och ska tvätta om en halvtimme!! Har bara för vittvätt, men tänker inte köra färgat och riskera blekning...Kan man använda typ schampoo eller nåt? Desperat...

• Svar på tråden Inget tvättmedel, vad göra? Svar snabbt, tack!!
  • Snova

Tror det blir väldigt löddrigt...

♥ Lovisa ♥
  • Snibben

Hmmm. handla kanske?? Kan inte komma på nåt man kan använda istället. tyvärr.

• Ängel1982

sköljmedel eller diskmedel kanske???

• L E A

ta mindre - tror inte att det bleks av en tvättning

Linnéa - Eva - Alicia
  • Danbala

Såpa eller något?

Jag vet faktiskt inte. Själv skulle jag nog inte våga börja experimentera särskilt mycket.

[...fnord...]
  • Essi73

Du kan LUGNT köra en tvätt med det medlet du har hemma. SÅ snabbt bleks inte tvätten, alltså det skall till flera omgångar för att färgade kläder skall bli så där fula av tvättmedel m blekmedel

Kör på!

• Apif la deuxième

Jag brukar handla om det är nåt jag behöver.

• cocacarro

yes är faktiskt rätt bra att tvätta i om du har det hemma..min mamma använder jämt det på mörk tvätt för att det inte ska tappa färgen så snabbt

• CosmicCat

Ha absolut inte diskmedel eller schampo i tvättmaskinen om du inte vill sanera skum från golv till tak... Tror också att du kan ta lite mindre av vittvättmedlet.

• stenfalk

Jag brukar använda ett par droppar diskmedel blandat med vatten när jag tvättar typ tröjor och sådant som inte är särskilt hårt smutsat utan bara blivit lite svettigt eller så. Det fungerar bra, och kläderna blir rena och frächa. Men det tar ju inte bort om det är fläckar och så.

Svar på tråden Inget tvättmedel, vad göra? Svar snabbt, tack!!