• Namaste72

Kissar jättemycket!

Min 10-veckors valp kissar nästan 20 ggr per dag! Nu idag från 07-12 har hon kissat 8 ggr redan. Är det här normalt? Min förra hund kissade bara 10 ggr per dag när hon var så här ung...kan tillägga att hon är väldigt livlig och sover i omgångar.

Jag tror inte hon har UVI för hon verkar inte ha ont...

• Svar på tråden Kissar jättemycket!
  • Annapann

Jag skulle ändå kolla om hunden har UVI, eftersom de inte alltid visar tecken på att de har ont.
    Eller så dricker hon kanske jättemycket? Min uppfödare sa att under tiden man lär en valp att bli rumsren behöver man tex inte ha vatten framme dygnet runt, då valpen kan dricka "bara för att". Vi tog bort vattnet på nätterna. Minns inte hur mycket Viggo kissade, men det var inte så där många gånger.
    Lycka till! Kram.

• Namaste72

Hon dricker ganska mycket, men bara en klunk då och då... vi tog också bort vattnet på natten, men hon kissar 1 ggn på natten också. Ofta efter hon gnagt, busat eller sovit dricker hon en skvätt + att hon får maten uppblött. Kan hon vara stressad?

• Namaste72

Har kollat med uppfödaren nu...helt normalt. Hon dricker mycket och kissar mycket, skulle hon kissa typ 5-krona så är det UVI. En livlig tjej helt enkelt.

• södertälje

Så gjorde min hund oxå i början innan han lärde sig att det var när man var på promenad man kissade,men han hade så många nya intryck som distraherade honom.Dom lär sig ganska fort att man ska göra det ute,ge massor med beröm och uppmuntran när den kissar ute....lycka till

• Namaste72

södertälje: jodå...hon kissar inne. Har bara haft henne knappt 2 veckor så hon är inte rumsren. Jag var mest orolig för själva mängden, men nu har hon inte kissat på minst en timme Det går framåt!

• södertälje

Hon kan ha orolig blåsa....det går över,det är inte så lätt för dom små sötnosarna,

• lokisse

hon är kanske som jag konstant kissnödig.. det är inget fel pa mig ur medcinsk synpunkt men när nagon säger kissa sa blir jag genast nödig. en hund form av mig...?

• Namaste72

Hmmm..jo det lutar väl åt det orolig blåsa. Inte så kul inomhus dock. Får ta en extra prenumeration på en dagstidning för att hålla takten

• pepsimax

Hanya72-Jag är precis i samma sits som du,inte lätt att hinna med alla kisspölar
    Jag tror iaf att det är normalt när de är så små.Våran är 9v imorgon.

• Namaste72

pepsimax: ja då vet du hur det är...hittills idag 14 ggr. 4 timmar till läggdags! Bör ge ett dagsrekord på 18 ggr!

• pepsimax

Hanya72-Har inte räknat,men jag ligger dig hack i häl kan jag tänka migSkrattande

Svar på tråden Kissar jättemycket!