• Anonym

Julfest med jobbet=ångest

Blää...så imorgon som för så många andra är det dags för sambons julfest.

Varför hakar jag upp mig på det? Vill bara att den där dagen ska vara förbi, så jag slipper oroa mig.

Har det hänt nåt? Nej, ingen otrohet här vad jag vet. Vi har det superbra på alla sätt.

Hmm.....hur ska jag tänka!?! Har varit tyst i mitt lidande inför honom. Vill ju inte att han ska tro att jag inte litar på honom. Vilket jag inte har nån anledning till att inte göra. Vad tror ni är anledningar till att det händer förbjudna saker på jobbfester?

Snälla...nån? Ge mig ett råd så kan ni rädda min dag!
    Hur ska jag kunna somna imorgon? Jag är bjuden hem till en väninna imorgon ikväll. Funderar på det, men vet inte hur social jag kommer att vara.

• Svar på tråden Julfest med jobbet=ångest
  • Anonym (Klara)

TS: "Vad tror ni är anledningar till att det händer förbjudna saker på jobbfester? "

för mkt sprit och att folk tar ogenomtänkta beslut som dom inte reflekterar över. oftast tror jag att om ngn är otrogen på en firmafest så hade det uppenbarligen funnits ett intresse redan tidigare. Försök dock att inte oroa dig.
    Är du rädd att din man skulle vara otrogen och varför är du orolig över detta

• 20052010

det beror på mannen, inte festen. det finns alltid tillfällen, om man vill strula. det tror jag inte din man gör.

• Anonym

Ja, spriten....massa snygga brudar.....ähh...det har väl med min dåliga självkänsla att göra skulle jag tro.

Ja, jag är rädd att han ska hitta nån annan som är bättre än jag. Trots att vi har det bäst! För det har vi verkligen. Är väl rädd att förlora honom helt enkelt.

• Sjödin85

jag vet hur de är. min sambo ska gå ut imorn, jag vet att han  inte skulle va otrogen o älskar mig, herregud vi ska köpa hus o har barn ihop.. men ändå är jag så himla orolig för att något ska hända, att han ska bli för full o inte veta vad han gör eller nåt sånt skit.. men jag försöker åka iväg jag också när han går ut, hitta på annat o tänka på att gör han något me nån annan är de slut o de vet han, så jag göra verkligena llt för o lita på han..

Nova Linnea Sjödin 060918
  • HelleGbg

äh,varför skulle han göra nåt??låt han gå o ha kul,.,,skulle du vaar otrogen?nä,precis,,och varför han då?

• Anonym (likadant)

Jag känner precis likadant som du TS. Har inga bra råd att ge tyvärr.

• Sjödin85

som sagt, de handlar nog i grund o botten om sin egen självkänsla..

Nova Linnea Sjödin 060918
  • Anonym (Klara)

Sjödin85: jag tror inte alls det handlar om självkänslan.
    det handlar nog snarare om en attraktion och spänning som förstärs av spriten. Folk tar oehört korkade beslut när dom dricker, inte alla såklart men vissa

• Anonym

Åhh...det finns fler som känner som jag.

Jag tror som du sjödin att det handlar om dålig självkänsla hos oss. Men precis som du beskriver det så känner jag med. Är också bortbjuden till en väninna imorgon kväll. Går väl dit, hoppas man kan ha roligt.

Och Hellegbg....klart han ska få gå ut och ha kul. Det missunnar jag honom inte. Och jag har inte sagt nånting till honom om det här. Han skulle nog bli ledsen. Nej, jag skulle inte vara otrogen, och innerst inne tror jag inte han heller skulle kunna vara det. Men om lixom....

Sjödin, hur gör du dan efter? Frågar du försiktigt om vad som hände igår eller går du på hans beteende?!

• Anonym (Klara)

TS: jag tror att många får det till att det handlar om självkänslan för den känslan känns på ngt sätt bättre för en själv. Men jag tror inte att du behöver oroa dig över något. Du kan alltid fråga honom när han kommer hem om det var trevlig på festen det räcker

Svar på tråden Julfest med jobbet=ångest