• Mica82

piggare av rosenrot

Hej! Jag har kommit in i en liten trötthetsperiod, tänkte testa rosenrot. Undrar bara om det är någon här på FL som blivit piggare av rosenrot eller är det bara strunt?
    Jätteglad om någon svarar.

Tröttmössa

• Svar på tråden piggare av rosenrot
  • Skarpa

Jag testade Chi-San förut, som innehåller rosenrot och lite annat. Funkade bra mot vintertrötthet!

...men JAG har kul, i alla fall!
  • Mica82

Glas- Tack för tipset! finns det att köpa i vanliga hälsokostbutiker?

• Skarpa

Ja, jag köpte mitt i vanlig hälsokostbutik.

...men JAG har kul, i alla fall!
  • lokisse

jag älskar min rosenrot!!
    Jag blir pig pa ett lungt sätt avv den inte speadat pigg
    Jag kan koncentrera mig 100 ganger bättre och mar allmänt toppen av den !
    jag har alltid rosen rot med mig och alltid ett lager hemma!

• Karrow

När ska man ta rosenrot från första mensdagen till nästa eller hur funkar det? Vart kan jag köpa det?

• Mica82

karrow. jag har sett rosenrot hos hälsokosten. Tror det var 40 tebletter för 150 kr.

lokisse- kul att höra att RR funkar så bra på dig!!!

• lokisse

rosenroten kan du ta när du vill det finns dom som andvänder den för att lättare bli med barn och dom börjar pa första mens dagen.
    jag äter ett till tva piller om dagen ett pa morgonen och ev. ett lite senar runt lunchtid om jag känner ett behov.

• adrenalin

jag blev inte piggare av rosenroten, utan tycker jag blev illamående.

men så tog jag bara i fyra dar också pga att jag ville bli gravid å trodde den fuckade upp kroppen på mig .. fast jag blev gravid.

burriburr.webblogg.se - den bäääästa bloggen
  • Minialp

Jag har precis varit iväg & köpt mitt första paket med Rosenrot, fick tipset av mina pluggkompisar nu inför tentan. Ska testa imorgon å se om jag känner någon skillnad!

• Mica82

Minialp
    då får du berätta om/hur de påverkade dig! Hoppas de hjälper dig!
    Jag var iväg o köpte ett paket rosenrot idag efter jobbet, hittade inte Shi-san som Glas tipsade om.

• Minialp

Mica82
    Vilka köpte du? Jag köpte Rosinax, d va dem dom rek i butiken! Ska ta en om en stund idag å lovar att berätta hur d känns senare under dagen!

• Mica82

Minialp
    oj det kommer jag inte ihåg.... paketet var i alla fall beige med röda bokstäver. Extra starka. kostade 149 kr för 40 tabletter.
    Vad fick du ge för dina?
    Jag tog en tablett i morse och ja, jag kände mig faktiskt piggare med en gång! Men att det håller i sig kan också bero på energikicken jag fick på jobbet nu i morse. Har nämligen ätit en massa pepperkakor, skumtomtar o druckit glögg.

• Minialp

Mysig start på jobbet!
    Jag köpte ett paket med 10 tabletter för 36 kr. Men än så länge känner jag inte av något, möjligtvis att jag känner mig något tröttare. Har hört att d tar ca 30 min för dem att börja verka, men d har gått 40 min nu så jag vet inte... Har du tänkt att ta en till sen i em?

• Mica82

hade tänkt det ta en efter lunch men jag glömde dem hemma i all stress. Så du har hört att det tar ca 40 min innan man får effekt, själv har jag hört att man kan få det med en gång. Har i alla fall inte gäspat en endaste gång än så länge!

• vis69

Jag äter Rosenrot emellanåt, i perioder då jag är trött och slut. Funkar bra tycker jag!

• JoPoAnWi

Köpte oxå Rosenrot igår, Arctic Root extra stark rosenrot, står det på paketet. Man ska ta en om dagen sa hon och ma´n brukar märka skillnad inom 2 tim.
    Jag känner mig piggare och har lite bättre tålamod(ha 4 pojkar,med humör!!!).Man ska ta dom när man behöver ha lite mer energi, behöver alltså inte ta dem regelbundet.

• Minialp

Hur känner ni nu som köpt Rosenrot nyligen å precis börjat ta det? Själv har jag tagit en tablett om dagen i 4 dagar nu å måste säga att jag inte märker någon skillnad alls! Det är snarare så att jag känner mig mer trött & mer ofokuserad än innan... Somnar när jag sitter å pluggar å drömmer mig bort till annat. Så rosenrot var nog inget för mig, det verkar inte alls bita på mig. Men jag ska börja ta två om dagen nu å se om det blir någon skillnad då!

• JoPoAnWi

Måste säga att jag märker inte heller någon skillnad. Vet i katten vad man ska pigga upp sig med

Svar på tråden piggare av rosenrot