• Tossan79

Osäker på babyns temperatur i vagnen? Här är ett tips!

Jag har märkt att många föräldrar här är osäkra på om deras baby har för varmt/kallt i vagnen, så jag tänkte dela med mig av ett tips jag hört:

Stoppa ner en termometer ( tex badtermometer) i vagnen/ åkpåsen, så får ni veta exakt vilken temperatur bebin har där!

• Svar på tråden Osäker på babyns temperatur i vagnen? Här är ett tips!
  • Marlene

ännu enklare är att ta en sån med sladd, stick ner sladden och håll koll hela tiden. Barn bör dock inte lämnas utan uppsikt med en sån!!

• Lady Tess

Jätte bra tips det där med termometer med sladd!!!!!

Men......... hur varmt ska det vara då om man har en termometer med sladd innanför overallen???

18-20 eller??????

Terese

• kajsalisah

Lättast är väl att känna med fingrarna bak i nacken på barnet??!! ;-o

• AnnaGBG

Nja, Lady Tess, ditt barn bör ju ha kroppstemperatur... 18-20 är nog lite å det kylslagna hållet....

• Pallas

AnnaGBG: Inte 37 grader i åkpåsen väl? Det blir alldeles för varmt!

Barnet ska inte bli svettigt längst in mot kroppen då blir det avkylt direkt. Min erfarenhet är att de flesta klär på för mycket och har för vamt i vagnen.

• AnnaGBG

Pallas, Nej, jag skämtade bara... Hon frågade ju vad det skulle vara för temp innanför kläderna och jag...tja, det kanske bara var jag som tyckte att jag var rolig...?
    Kan vara läggdags snart för nu hittar jag allt möjligt som jag tycker är dökul....

• Pallas

AnnaGBG: Ah, nä det är nog bara jag som är ovanligt humorlös idag Sorry!

Svar på tråden Osäker på babyns temperatur i vagnen? Här är ett tips!