• fefferonin

Något fotkunnig! Behöver jag skoinlägg?

Jag har för vana att lixom "lägga" fotsulan på hålfoten (alltså på insidan av foten)när jag går och står om ni fattar.Jag tänker inte på det själv, men när jag gör det och kollar på fötterna och benen ser jag lixom att de ser lite skeva ut.
    Har nu läst lite om detta och antar att man kan få problem med knän osv. Så jag funderar nu på att köpa nåt skoinlägg för att fötterna ska må bättre.
    Är det nån som vet hurdant inlägg jag ska ha? Har kollat på en del "fotsidor" på nätet, finns ju hur många som helst. Hela sulor, bara en del till själva hålfoten m.m..
    Vad ska man ha och vart köper man det??

• Svar på tråden Något fotkunnig! Behöver jag skoinlägg?
  • lostwhitoutu

Gå till ortopedteckniska på din hemhort på sjukhuset så får du hjälp där. elle så går du till vc och ber en läkare först titta på de och sen skriver hon/Han en remiss men bättre o gå sj o höra sig för.
    Lycka till.

• mimmi 1

Det kan ibland vara lång kö till ortopedtekniska... du kan även prova en Gå-och-löp-klinik, om det finns där du bor.... där finns kunnigt folk som gör en bra undersökning, och gör specialsulor, precis som på ort.tekn. på sjukhusen.. men med snabbare handläggning....

• maFIA

jag skulle satsa på ortopedtekniska, tar inte alls så lång tid att får tid kanske en månad (iaf här). På löplabb etc kan man få fel information, det fick jag (de är ju försäljare också)

• mimmi 1

Men här på löpkliniken är personalen utbildade ortopedtekniker, och är verkligen proffs, jag har själv fått hjälp, och dom har garantier på deras skoinlägg, så jag litar fullständigt på dom.

jag fick vänta en vecka på tid, och det var 4 mån väntetid på lasarettet, och därtill remisstid från vårdcentralen, men OK, det varierar säkert rån ställe till ställe...

• lostwhitoutu

Ortopedteckniska då vet man verkligen att man helt 1000får rätt grejer, begär remiss från läkare....

Svar på tråden Något fotkunnig! Behöver jag skoinlägg?