• Natalejjis

Vart i Kungälv kan man bo? Vart ska man INTE flytta?

Hejsan!

Vi ska flytta till Kungälv och jag undrar vart som är bra att bo med tanke på dagis, skolor, omgivning och brottslighet mm. Sedan undrar jag givetvis vart man INTE ska bo.

Jag är mycket tacksam för hjälp då jag har noll koll!

Tack på förhand! ;)

♥~Nat ~♥~~
  • Svar på tråden Vart i Kungälv kan man bo? Vart ska man INTE flytta?
  • gosgos

i Ytterby är det fint tycker jag...(ligger mot Marstrand till o tillhör kungälv). HAr även hört att Olseröd ska vara fint (ett område inne i Kungäjv) men har inte bott där själv så jag vet inte...(har bott i ytterby)

• adrenalin

jag tror inte man ska föredra att flytta till blå komarken. själv bor jag i grå tror jag det heter, och här tycker jag det är jättebra fastän det bara ligger på andra sidan vägen :) vägen brukar ibland kallas "berlinmuren".

Annars anses gula komarken vara bäst av komarken i think, sen är det ju tveten förstås. Där bor typ alla i hela kungälv tycker jag det verkar som

burriburr.webblogg.se - den bäääästa bloggen
  • adrenalin

jag har föresten bara bott här i ett år så jag är inte så värst insatt egentligen :)

• Knyttet75

Funderar ni på hus eller lägenhet?

• Natalejjis

Både och.. Men blir det lgh så skall det vara bostadsrätt. Helst ett hus.. Men det är så attans svårt.. :/

♥~Nat ~♥~~
  • adrenalin

hus i kungälv är ganska dyrt. isf tror jag att jag skulle rekommendera nåt utanför själva kungälv, tex ytterby ! det tror jag är prisvärt. skulle vi skaffa hus tror jag vi skulle skaffa i ytterby faktiskt, kommunikationerna är bra där!

• adrenalin

sen måste jag säga att dagis inte är att rekommendera ur dagis-aspekten, inte just nu iaf. Över hela kungälv är det 150 barn i kö just nu, min dotter är en av dom. Hon borde ha fått dagis nu enligt lagen, men vi får snällt vänta till augusti.

Då är det nog bättre på andra sidan älven, i ale! Där är husen billigare än på kungälvssidan också (men så är det inte lika fint där heller tycker jag)

• Natalejjis

Hmmm.. Jobbigt... Fast det är ju ett tag kvar till vi flyttar så det kan ju ändras.. Får vi hoppas iaf! ;)

♥~Nat ~♥~~
  • Axels och Annies mamma

Vi bor i Ytterby och trivs jättebra, har en villa. Vi hade inga problem alls med att få dagisplats i Aug-06, fick till det datumet vi ville på vårt förstahandsval.

• Knyttet75

Ja, Ytterby är nog prisvärt om man tittar på villa alt radhus. Munkegärde har också ganska bra omsättning på både friköpta hus och bostadsrättshus/radhus. Där är barnvänligt och promenadavstånd till centrum, sjukhus och mataffär.

Tveten-området har också många prisvärda radhus.

Kan man tänka sig nybyggt så bygger Skanska nytt i Ullstorp två km norr om centrum.

Undvik Komarken.

• Jojjo 77

Jag och min sambo har länge letat hus och vart runt i hela Kungälv och letat. Men till slut så bestämde vi oss för Ytterby och har nu köpt ett parhus på Stället. Längtar till inflyttning som kommer vara i april-07. Tycker att vi fick detta hus till ett ganska bra pris.

• Axels och Annies mamma

Jojjo 77: Välkommen till Ytterby

Lev livet nu, imorgon kan det vara för sent!
Svar på tråden Vart i Kungälv kan man bo? Vart ska man INTE flytta?