• Reflex

Kina-tecken till tatuering.. nån som vet

Jag har en tatuering på vänstra skuldran. Det är 2 st "kines - J " som står för mina barn Julia och Jack.
    Nu har jag en liten Clara på 8 månader oxå, och då vill jag ju såklart ha ett C oxå.
    Har letat på internet, men hittar inte bokstäverna..
    Han som jag tatuerade mig hos har flyttat och har inte kvar sin "salong".
    Nån som kan hjälpa mig ??

• Svar på tråden Kina-tecken till tatuering.. nån som vet
  • trasslig

kinatatueringar ser så "rhodos 1993" ut

• soraya

Eftersom kineserna inte har något alfabet undrar jag med stor spänning hur ett "kines-J" ser ut...

Om man kan kinesiska (vilket jag kan, hyfsat, efter 9 års studier) ser man rätt mycket skräckexempel på "kinesiska" tatueringar. Hör dig för noga innan du bestämmer dig för motiv!

• soffi86

trasslig, haller med dig till 110%

• soraya

Oj då... Använd INTE det fonetiska alfabet som finns längst ner på den länk du fick här i tråden.

Det är ett slags hjälpalfabet, för skolbarn som lär sig läsa och utlänningar som lär sig kinesiska, för att man ska kunna utläsa olika teckens uttal.

• Reflex

soraya- ok då ska jag inte göra det..
    Då får gärna se mina om du vill...
    Jag kan maila, så kan du tolka och så kanske du har förslag till min tilltänkta tatuering ?

Trasslig och Soffi86-
    Ni har inte sett min tatuering, så därför besparar jag mig era kommentarer.

Jag skrev för att få hjälp, inte få dumma kommentarer. Tack!

• Reflex

Soraya- Hos min tatuerare fanns ett alfabet. Där valde jag bokstaven J för några år sen.
    Det behöver inte varit just kinesiska, det kan ha varit nåt annat liknande..

• Reflex

Theresh- va snällt ! Tyvärr kommer jag inte in på sidan.. verkar va nån spärr.. kom du in ?

• Reflex

Nu så, Tack så mycket.
    Vilken bra sida

Jag blev lite orolig när dom andra i tråden skrev att J inte finns.. försöker hitta det på den här sidan. Vet du om det finns ?
    "clara" va jättefint!

Tack för hjälpen

• Theresh

VSG!

(¯`°?.¸ ♥ Alvin och Samuel Mina underbara Prinsar ♥ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Kina-tecken till tatuering.. nån som vet