Vill inte berätta något om mig själv!
Två olika kompisar har ifrågasatt varför jag aldrig pratar om mig själv. Och det är nog ganska sant, jag tycker inte om att prata om mig själv. Vem bryr sig om vad jag har gjort, tycker och tänker liksom?
Ni vet hur vissa berättar allt om sin Spanien-resa t ex. Jag säger bara att jag varit där och frågar någon hur det var säger jag bra och that's it.
Jag varken kan eller vill öppna mig för någon. Eller inte för många iaf. Det finns två kompisar som vet det mesta om mig, inte samma som jag skriver om i början.
Min erfarenhet är att folk använder allt emot en förr eller senare. Jag känner mig inte trygg när folk vet en massa om mig. Ska kanske också säga att alla visste vem min familj var när jag växte upp. Idag samma sak men snacket går och folk är missunsamma för att jag har mycket pengar.
Mina två kompisar säger att det inte är ett äkta och nära förhållande om man inte berättar allt för varandra. De tycker väl jag är konstig som inte pratar om mig själv. Men jag dör hellre än att göra mig sårbar inför någon. Det tog mig 7 år att berätta om en jobbig del av min uppväxt för min man.
Är jag verkligen så fel ute eller är jag smart som ser om mitt hus? En gammal vän/ex sa idag att jag aldrig har berättat något om mig själv egentligen, han sa att han trodde att jag har äktenskapliga problem och att jag gärna fick berätta för honom och att han skulle göra allt för att hjälpa mig om det var så. Behöver jag säga att jag inte sa något och inte tänker jag göra det heller? Vill inte vara sårbar inför honom...