• Morticia

Tretti.se - ditt omdöme?

Tretti.se har du handlat där?

Är du nöjd?

Funderar på att handla där. Vill veta först.

Skrik och gap - ger ingen respekt
  • Svar på tråden Tretti.se - ditt omdöme?
  • dinos

vi köpte våra vitvaror där och har varit supernöjda.

fick ett bra paketpris.

de körde hem det fraktfritt till oss.

det var lätt att beställa och servicen var bra.

kan rekommendera dom. det har inte varit några problem för oss

• MajaMaria78

Kanonbra (och billigt).
    Köpte vitvarorna till vårt kök där. Vi tittade på dom i verkligheten i olika affärer sedan beställde vi dom på tretti.
    Jäkligt smidigt att dom blir fraktade fram till dörren också...och med lite övertalning fick jag killarna som körde ut sakerna att bära in dem ända in i köket

• Morticia

Dåså, var de en kund rikare nu då

Tack för hjälpen hörni.

• Morticia

Här kommer mitt omdöme.

De suger!

Mitt gods var svårt transportskadat, och allt de erbjuder är 400 kr eller en ny vara. Man skyller på posten. Uruselt!

Transportsskadat var det eftersom tretti emballerar så dåligt. Jag som själv jobbat med frakt skulle vägrat att spediera så dåligt emballerat. Inte ens ett spännband kostar det på.

Nästa gång betalar jag några kronor mer, så får jag kanske i alla fall slippa byta varan.

• Morticia

Kan tillägga att vi handlade för 18 000, och då kan man ju bjuda till mer!!!
    Är de inte mer måna om sitt rykte så visst.

• puss

men morticia vad vill du ha då? om inte en ny vara duger?

«·´`·.(*·.¸(`·.¸ Bebis är mammas hjärta¸.·´)¸.·*).·´`·» «·´`·. »*'
  • MajaMaria78

Mortica: Va tråkigt att era varor var skadade! Hoppas att det löser sig!

• Nbottning

"...Köpte vitvarorna till vårt kök där. Vi tittade på dom i verkligheten i olika affärer sedan beställde vi dom på tretti. //...fick jag killarna som körde ut sakerna att bära in dem ända in i köket"

Ovanstående visar på hur vi vill få allt men betala så lite som möjligt. Bra eller dåligt säger jag inget om, men man får inte klaga på när "killen på hörnet med bra service o stort kunnande" tvingas stänga butiken.

• MajaMaria78

Nbottning: Självklart är det kul att tjäna några extra kronor!

• KickStart

Vi är enormt nöjda med dem!!!!
    Vi har köpt kyl/frys, spishäll, ugn, diskmaskin, tvättmaskin och torktumlare från dem och det var bara så smidigt- och billigare!

S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • KickStart

Nbotting:
    "Ovanstående visar på hur vi vill få allt men betala så lite som möjligt. Bra eller dåligt säger jag inget om, men man får inte klaga på när "killen på hörnet med bra service o stort kunnande" tvingas stänga butiken"

Du har så rätt i ditt "tänk"!
    Visst är det så att de här stora kedjorna slår ut de mindre lokala handlarna.
    Det är trist men som det är för många idag så gäller det att spara slantar och då får tyvärr lojaliteten stryka på foten.

S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • MajaMaria78

Tycker också att det är trist att de små handlarna "slås ut".(trist för dom alltså)
    Men var sak har liksom sin tid....Hade inte utvecklingen gått framåt och tagit sig nya former så hade bilarna i dag fortfarande hetat T-ford och bara funnits i svart....

• Nbottning

MajaMaria78 >

Oj, du tjänar på att handla, jag har bara lyckats på min höjd spara nån krona *ler o retas lite*

Ja visst, jag söker bra priser jag med. Jag tycker att internet är bra just för att det är lätt att jämföra saker. Men samtidigt ska man vara medveten om vad det innebär att folk allt mer gör som i ditt exempel, plockar russinen ur kakan.

Har ett bra exempel:
    Jag skulle köpa en stor grön växt och sen ta den i bilen långt. Det var vinter, kallt och OBS (Coop Forum) hade BILLIGA gröna växter.
    Men när jag frågade om att få växten embalerad fanns ingen som kunnde hjälpa mig utan hänvisade tipp inslagspappret man kunnde köpa för mynt vid kassan. (stor humor egentligen)
    Jag valde att betala en hundring eller 2 till på en riktig blomaffär där man kunnde berätta hur jag skulle sköta blomman och man kunnde vira in den i papper så den inte var död innan jag var i Umeå...

• MajaMaria78

Nbottning: Ähhhh du får väl flytta hit till södern, här har vi inte sådana "blomsterproblem" som du talar om

• Nbottning

MajaMaria78 >

Så sant, detta var ju i Luleå, just efter jul och värmen i min golf räckte nog inte för att mota de -20 som det säkert var ute.

Ett problem med stormarknader är att dit kör man bil och man kör långt. I min värld, om jag bara fick bestäma, skulle det lokalproducerade säljas lokalt. Bra och miljövänligt.

I danmark där man fortfarande har ost och charkbutiker, mm. Där har jag för mig att det finns/funnits lagar som reglerat stormarknaderna. Just för att bevara det man har.

Men nu är vi långt från nya skinande vitvaror. Vitvaror som oftast är silverfärgade

• Morticia
    puss skrev 2006-12-21 15:10:15 följande:
    men morticia vad vill du ha då? om inte en ny vara duger? «·´`·.(*·.¸(`·.¸ Bebis är mammas hjärta¸.·´)¸.·*).·´`·» «·´`·. »*'
    Kompensation för vårt besvär???

Litet tid att hinna packa över sakerna? Nu fick jag fem minuter medan postbilen stod på uppfarten. Gubben fick ta ledigt från jobbet för att ta emot. En ekonomisk förlust på hans dagslön.

Vi förlorade ju på att handla från tretti.se.
  • Morticia
    Nbottning skrev 2006-12-25 09:52:49 följande:
    "...Köpte vitvarorna till vårt kök där. Vi tittade på dom i verkligheten i olika affärer sedan beställde vi dom på tretti. //...fick jag killarna som körde ut sakerna att bära in dem ända in i köket" Ovanstående visar på hur vi vill få allt men betala så lite som möjligt. Bra eller dåligt säger jag inget om, men man får inte klaga på när "killen på hörnet med bra service o stort kunnande" tvingas stänga butiken.
    Jag håller med dig. Det var den fria frakten som fick mig på kroken. Nästa gång tar jag bilen med släp själv.
Svar på tråden Tretti.se - ditt omdöme?