• sommarlängtan

Presenttips till nyblivna föräldrar önskas!

Min bästa väninna har precis fått en liten. I väntan på att jag får komma och hälsa på dem tänkte jag skicka någon liten present med posten. Men vad? Inte blommor, det får de nog tillräckligt av ändå. Jag har lite dålig fantasi vad gäller sådant här, så alla tips mottages tacksamt!

/S

• Svar på tråden Presenttips till nyblivna föräldrar önskas!
  • first

Ett kort!

Jag fick ett par kort när jag precis kommit hem från BB och jag blev sååå glad, tycker inte mycket mer behövs - det är ju tanken som räknas och den visar du väl med ett passande vykort eller ett litet brev med dina tankar.

• Labolinaa

Ett hemmagjort presentkort där du lovar att passa bebisen den dan mamman o pappan vill hitta på något ensamma(gå på bio tex).

• sommarlängtan

Tack för förslag! Visst stämmer det att ett kort räcker, men jag vill ändå gärna skicka någon liten sak.

Fler tips emottages med glädje!

• förstföderskan

har dom ingen "scrapbook'" kan en sparbössa, silversked eller liknande vara nåt! annars finns ju de vanliga.. kläder.. kanske en tomtedräkt?

• Feya

Är det föräldrarna som ska få presenten, eller det nyfödda barnet???
    Till bebben finns det ju ofantliga mängder med saker man kan hitta på... Och varje liten pryl glädjer nog föräldrarna också
    Mamma och Pappa tröjor tex är ju jätteroliga www.bebistrojan.se eller www.roligatrojor.com fast jag vet inte hur länge de dröjer sen kostar de ju en hel del också...

• 8z8

en liten armbandskedja kanske!?

• Glad

Om du vill hitta på något till barnet; köp ngn liten röd leksak (finns små buggies - mjuka bilar, flygplan mm ) roliga o kostar runt 30-40 kr eftersom det är första färgen de "märker" och följer med blicken. Jättekul för föräldrarna när man sitter o "stirrar" i början!

• Millans hustru

vår dotter älskade att lyssna på musik redan alldeles ibörjan. Vi gav henne en barnskiva o spelade samma varje dag o hon började väldigt snart att tycka om att ligga på sin filt på golvet o lyssna på sin skiva. Kanske skicka en fin barnskiva?

• Linda1976

vi skickade ett kort med ett par miniraggsockor i till våra kompisar som fick barn i oktober. Det blev vädligt uppskattade, och det är nog första gången jag hört en kille använda ordet "bedårande"

• Malvan

Malva fick tröjor och mössor av olika slag hitskickade, och det var jag JÄTTEGLAD för!!!

Själv ger jag gärna bort det som blev Malvas favvoleksak - ett litet vindspel, med tre pinglande stavar på.

En mobil är ju oxå lätt att skicka med posten. Är du pysslig så gör en egen med lite vackra glasskärvor o fjädrar. Eller så köper du en vanlig enkel färgglad - det brukar vara uppskattat.

Till min brorsas tjej - som jag verkligen unnar alt i världen - kostade jag på en amningst-shirt från boob, och det hade hon ALDRIG unnat sig själv! Det är ju lite större present, men tänkte tipsa dig eftersom det är din bästa vän du ska skicka till.

• S med 2

Vi fick av våra vänner en jättekorg med deverse läckerheter....ostar, hembakt, skinka, sallader, pastej, grönsaker, juiser, kaffe, te, osv,osv...detta var en jättefin grej. Det menade så vi slapp handla till alla som kom utan de hade fixat alltihop för oss. Vi fick även presentkort på blommor så vi själva kunde köpa när de vi redan fått vissnat bort.

Detta fick vi båda gångerna av dem och vi kommer helt klart önska det nästa gång oxå ...kononbra att slippa tänka på om man har något att bjuda de som kommer på.

Barnen fick böcker o kläder.
    Detta var av vännerna av föräldrar o syskon fick vi oxå MASSA mat o godsaker.

• Tulla

Om det är en present till mamman som du är ute efter så köpte jag en underbar liten bok till min syster.
    Den heter "Tankar om att vara mamma" och i den står det massa fina texter om hur fina människor vi mammor är.
    Den finns på Åhlens för 98:-
    Skulle cjälv vilja ha den.....

• gurlie

Jag hade blivit glad för något personligt, något du själv gjort.
    Gör ett eget tryck på en hakklapp eller tröja. Måla en liten tavla....etc

lycka till

• sommarlängtan

Tusen tack för alla bra förslag!

/S

Svar på tråden Presenttips till nyblivna föräldrar önskas!