• Smurf83

Privat dagmamma???

Hej!
    Liten nyfiken hur det funkar med att vara privat dagmamma, samt hur man går till väga att bli en privat dagmamma, kan alla vara det? Krävs det någon utbildning, eller räcker erfarenhet?

Finns det någon där ute med erfarenhet kring hur privat dagmamma funkar och är att var???

• Svar på tråden Privat dagmamma???
  • KarolinaF

Var bor du? Jag söker privat dagmamma med ljus o lykta. Bor i Haninge

• Skorpan081

KarolinaF: tror tyvärr att man inte får vara privat dagmamma i Haninge kommun - nu har det blivit blågrönt styre, så då bör detta kunna införas...har för mig att jag läst något om det på www.haninge.se

• Smurf83

***puffar*** för hjälp med funderingen kring hur privat dagmamma funkar...finns det ingen här inne som jobbar som privat dagmamma och vil dela med sig????

• Skorpan081

I Haninge finns nog inga privata dagmammor, utan de är anställda av kommunen. Tror man ofta tillhör ett arbetslag med andra dagmammor samt ett rektorsområde. Har inte hört att man ska någon speciell utbildning, men det är säkert ett plus om man är barnskötare eller förskollärare. Det är så mycket mer än barnpassning det handlar om, men erfarenhet kan man komma långt med.

Var i Haninge bor du?

• Skorpan081

Woops..nu blandade jag ihop ts med KarolinaF...sorry

• eval

Frågan kan väl snarast vara hur många som vill ha sitt barn hos en dagmamma utan någon som helst relevant utbildning.

• anjam

Jag är också intresserad av det där med privat dagmamma. Jag väljer hellre en person med samma värderingar och intressen som oss än en person med utbildning.

• AnnaGBG

FÅR var privat...? TS, du menar privat=svart, eller? Vi har haft vår son hos en dagmamma. Hon hade ingen utbildning eller liknande utan "bara" erfarenhet. ( Hon var dock i 60-årsålder, så en hel del erfarenhet var det ju

• Smurf83

AnnaGBG