• Anonym

Att försöka lappa ihop ett trasigt förhållande..

Funderar så ofta över det. Fler som jag? Som blivit lämnade av sin make/sambo/kille för någon annan.... Har ni barn ihop, ett liv ihop? Min historia ser ut som så att jag levt i många år ihop med en kille, vi har två barn ihop, är inte gifta. jag har väl inte alltid varit så snäll, har jag förstått. och till slut rann bägaren över för min fd. Han träffade nån annan, som fick honom att inse att han inte hade det så bra. Tyvärr visst jag inte att vi hade det så dåligt, för han klagade aldrig. Aldrig sa han nåt. Nu är han tillsammans med henne, den där unga spontana tjejen utan ungar på halsen

Vet att det finns de som lyckats lappa ihop förhållandet igen. Båda måste såklart vilja. Men jag ställer mig ofta frågan, hur gör folk? Och kan det någonsin bli bra?

• Svar på tråden Att försöka lappa ihop ett trasigt förhållande..
  • Anonym

Jo. Men det är ju ändå en så lång resa tillbaka...Jag undrar om man orkar även om båda vill? För så uppelver jag mitt ex ibland. han önskar att allt var bra, säger han. Men vi känner väl att själva vägen dit kanske är för tuff..

• Anonym (Jag)

Men ditt ex är ju jättekär i sin nya skriver du i en annan tråd. Släpp honom snälla du, du gör bara dig själv illa genom att hoppas på något som aldrig blir. Det finns en mening med allt, fast man inte tror det när man är mitt uppe i eländet. Om han ska komma tillbaka så krävs det nog att han finner ut det själv, tror du inte det? Och vem vet, då kanske du har hittat den där personen som du inte visste var den DU letat efter?

Svar på tråden Att försöka lappa ihop ett trasigt förhållande..