• Nette

Hur ont kan blottade tandhalsar göra??

Jag har börjat få så himla ont i en tand. när jag äter eller dricker varmt/kallt eller vad jag än äter iof! Jag kan inte tugga på den sidan typ. Det gör skit ont i flera sekunder . Jag var hos tandläkaren i dag och hon kunde inte se nått "fel" trodde att jag kanske bet ihop på nätterna? (Men eftersom jag var där av annan anledning så krafsade hon bara lite) HJÄLP!

• Svar på tråden Hur ont kan blottade tandhalsar göra??
  • Snoopy1974

det gör skitont med blottade tandhalsar.
    isar till som f*n i käften oavsett vad man gör.

?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?. Väntar på IVF nr: 2 ?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • Essi73

Förbannat jäkla ont! Min tandläkare rekommenderade Sensodyne tandkräm som INTE sköljs ur munnen vid tandborstningen innan sängdags samt Listerin 2ggr/dag. Och jag måste säga att så här 3v senare börjar det ordna sig. Så jag skickar samma rekomendation vidare

• Lillan7704

Det gör ont som satan!! (ursäkta ordvalet!)

• Tereza

Jätte ont jag har haft det fick rådet att använda mjuk tandborste och borsta försiktigt där. Använd sensodyne också.

• Nette

Jag har köpt sensodyn. Men det står att det tar ca 10 dagar innan det blir bättre men ALLT gör ont på mig även smörgås och sånt som är ljummet. Och när jag borstar tänderna! Men på er låter det ju som att det är det jag lider av. Konstigd att inte tandläkaren sa nått om det, Sensodyn köpte jag för att jag visste att det hjälpte mot ilningar INTE sa tandläkaren ens nått om det!

• Nette

Essi73 Men jag sköljer med Listerin och det gör skitont då?!

• Essi73

Nette själv känner jag att det kyler till i tänderna. Vad du kan göra är, blanda 50/50 med ljummet vatten i kapseln.
    Å din tandläkare är endera lite okunnig eller nochallant, för visst låter det _absolut_ som det är blottade tandhalsar du har. Eller väldigt tunt emalj.

Sen tar det tyvärr ett tag innan Sensodynet gör sitt till Ont jag vet!

• Matriark

Det gör verkligen ruskigt ont. Jag gick till tandläkaren och var helsäker på att jag hade stora hål, men jag hade knappt ens någon tandsten. Min tandläkare sa att det kunde vara så att jag bet ihop mycket och kanske behövde sova med skena. Det behövde jag dock aldrig när jag blev medveten om problemet. Jag bet ihop dagtid pga stress och när jag insåg det försökte jag slappna av mer i käkarna och har inte haft problem sedan dess.

Sen fick jag ont när jag borstade tänderna med whitening tandkräm.. Det har jag lagt av med, nu är det bara sensodyne som gäller.

• Nette

Måste fråga en sak till! ska det göra ont i flera minuter efteråt? det värker och dunkar och "svider" i flera miuter efter att jag nuddat/ätit. Fats ibland kan jag äta utan problem men så plötsligt slår det till. Är det så?

• Nette

försvinner det aldrig helt? det gör fortfarande ont även om det blivit bättre?!

Svar på tråden Hur ont kan blottade tandhalsar göra??