Missbildning
Jag avskyr ordet missbildning! Mitt barn räknas till de som är missbildade. Och han är enligt mig absolut inte missbildad han är den goaste unge som finns!! Borde finnas ett annat ord för dessa " missbildningar"
Jag avskyr ordet missbildning! Mitt barn räknas till de som är missbildade. Och han är enligt mig absolut inte missbildad han är den goaste unge som finns!! Borde finnas ett annat ord för dessa " missbildningar"
tossin: har du något förslag på vad man skulle kalla det?
Jag skulle säga att han är speciell
Kram på er!
Inte-som-alla-andra
"Nåt knas med"
Annorlunda
Speciell
Det är de ord jag använder på min dotter som vi inte vet vad felet är på...
jag tycker inte om ordet heller, eg inte heller funktionshindrad för det är ju alla i olika sammanhang eller hur? Skicka ut mig i djungeln o jag är garanterat funktionshindrad. Jag ser ruttet oxå och utan glasögon är jag helt rökt. Min felix är bättre på vissa saker och sämre på andra, han har en otrolig social förmåga som gör honom skickligare på just det än andra. Ja, vad ska man kalla våra perfekta barn?
Vet inte vad jag skulle kalla det men speciell låter bra tycker jag! För mig är missbildad ett skällsord som barn ropar åt nån när de mobbar eller är argå på någon.
Alla är unika o speciella o alla har mer eller mindre "defekter" synliga eller inte. Det är hjärta o själ som räknas.
Läste på din sida om din son...hade nog oxå kännt som er i början o precis som ni så lär man känna individen, med hjärta o själ. O då e dom bara SÅ BÄST
Tossin: Håller med dig! Tycker missbildning låter hemskt! Har tyvärr inget bättre förslag dock . Läste om din son i din pres. Kan förstå chocken och för ett år sen hade jag säkert också blivit chockad om min son/dotter fötts med en sån "missbildning". Hade det varit idag hade jag knappt noterat det! Ett andetag (helst flera) och ett hjärta som slog hade gjort mig överlycklig!!! Vår dotter saknade också en kroppsdel, hjärnan
. Utan den kan man liksom inte leva... Allting är så relativt!
Var stolta över era barn, de är mirakel hela högen (med eller utan handikapp)
Jag är mycket stolt över vår dotter även om de flesta i vår omgivning har svårt och förstå det. De vill helst inte låtsas om henne - de mår bara dåligt och det verkar nästan som om de skäms över henne på våra vägnar...
Kram på er!
Usch ja ryser av det ordet. Lika så att det finns ett register med samma namn. Mitt barn finns med där och födes med en missbilfdning vilket det kanske är men låter inte bra. Sen gillar ja inte att man säger handikappad heller. Man är inte handikappad utan kan helt enkelt mer eller minder saker funktionsmessigt.