• Beatrize74

Hur gör NI när ni lockar ert hår?

Var hos min underbara frisörska i förrgår. Hon hade fått in ett parti med locktänger. Hon provade den på mig och jag lovar, jag kände mig som om jag ville ha en röd matta och galaklänning på väg till bilen.

Sååå fint...

Och så köpte jag förstås en sådan där Wella tång av henne.

Stod nyss framför spegeln och micklade och det blir inte hälften så fint och lockigt som hon fick det. (Förstås...vad hade jag väntat mig)

Jag har uppklippt hår, svårt att liksom ta slinga för slinga då det längsta håret ligger underst och det övre gärna "följer med". Sedan blev jag veligt vilket håll jag ska rulla...utåt, eller in mot huvudet.

Nu är jag lockig, det är jag...men mer så där lockig som man blir om man har självfall, är ute i regn och sedan låter det torka inomhus utan att kunna dra en kam igenom det.

Hur GÖR man egentligen? Finns det några bra tips och tricks för uppklippt hår?

• Svar på tråden Hur gör NI när ni lockar ert hår?
  • Jennyrockar

När jag lockar brukar jag ha 2-3 st klämmor, lite större modell å antingen börjar jag locka överhåret å sätter upp det jag redan lockat med en klämma så att det inte blandar sej med det raka elelr så sätter jag upp allt det raka i klämmor å lockar lite i taget underifrån lixom!
    Sen e det ju snyggt om man blandar lockarna utåt åinåt så ser det inte så HIMLA fejk ut!

~Isaac 9/7-05 å Morgan 9/10 -06~
  • Duckan74

Hakar på här. Jennyrockar, vad har du för tång och vilken slags lockar får du? Jag har mycket tjockt hår och måste ha en med bra drag i. Förslag?

• Nellansmamma

Hej hopp. Jag har tjockt hår med lite självafall idet. Lyckas aldrig med att få det snyggt när jag ska locka det. Skulle oxå behöva lite tips..

• linnsans

När jag lockar mitt hår så börjar jag alltid med underhåret. sätter upp överhåret, så att det inte ska vara ivägen. i med lite mousse och sen lockar jag åt sidan (inte innåt eller utåt mot huvudet) alltså. blir mer som korkskruvar! sen så sprayar jag varje lock lite försiktigt innan jag fortsätter med nästa.

när hela håret är lockat, "kammar" jag igenom det med fingrarna. avsluta med lite fixerande spray. Klart!!

• Jennyrockar

Jag använder en sån där vågtång, minns inte vad den heter för jag har inte använt den på länge å just nu ligger den nerpackad! Men den är inte rund med en klämma (om ni förstår?!!) å inte som en våffeltång heller....men den liknar våffeltången fast den e vågig...svammel jag vet men ni kanske hajjar?!*skrattar*
    Den kostade ca 700 kr, men det var det värt.
    Har INTe i mousse el spray innan jag lockar för då pajjar man locktången rätt snart, men spraya lite efteråt så brukar det hålla!!

~Isaac 9/7-05 å Morgan 9/10 -06~
  • Majatåfjutt

Jag lockar håret med plattången, det blir underbara lockar!
    Börjar med underhåret, tar en slinga, kniper tag med platten, vrider den 180 grader och drar ut.
    Superlätt och perfekt för att bara fräscha till håret lite..

Lena

• Indianica

Gå tillbaks och fråga om hon hade något särskilt i håret?

Vda kostade locktången?

• Katten Ceasar

Jag har sett att obh nordica har kommit ut med en bra locktång. Visas på reklamen på tv. Den är röd och hon på reklamen får väldigt fina lockar iaf....

• Falo

Jag önskar mig en sån där röd från Obh nordica i julklapp!..., artist waver.. eller nåt..tror jag den hette...Återstår att se om jag får nån och om den funkar..Har åxå väldigt tjockt hår..

• Beatrize74

Tack för alla tips!

Jag följde era tips och har nu införskaffat cirka tio mindre hårklämmor.
    Så har jag arbetat igenom hela håret genom att först ta överhåret, locka och lägga över huvudet med klämman och sedan gå mot underhåret. Jag har vinklat både utåt och inåt.

Är KANONNÖJD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Har fått så oerhört många fina kommentarer när jag varit ute. "Åhhh..kommer du precis från frissan?" etc. Jag känner mig redo för röda mattan varje gång jag lockar mig.

Och FORT går det. På mellan 10-15 minuter har jag arbetat igenom hela håret. Hållbart är det med.

ÄLSKAR min tång.

Det är en Wella Pro Curl och jag köpte den hos frissan för 300 kronor. Årets bästa köp!

Glamoooooour!

• Jessie Foxx

Har också massa problem med att locka mitt långa tjocka hår, men tack för alla bra tips :)

Min dröm är Din nu...
  • Falo

Fick min önskade julklapp!! Men jag vet inte riktigt om jag tycker håret blev så bra...Jag har så tjockt frizzit får, så jag påminnde mest om christina lugn....Ha ha Men jag kanske måste plattånga håret innan jag lockar det?? Måste nog köpa en korkskruvstång åxå o pröva den!

• Lill fjant

Tvättar dag efter dag efter dag efter dag och likförbaskat sitter dom där jobbiga lockarna där, önskar att man hade rakt hår, då har kan iaf välja om man vill ha det rakt eller lockigt .

• Lill fjant

Alltså då pratar vi om snudd på afrokrull och inte lite småkrusigt...

Svar på tråden Hur gör NI när ni lockar ert hår?