• Niinaaa

Köpa linser på nätet!

Jag var in på lensway.se och skulle beställa linser.
    Men jag fattar inte hur man får till rätt styrka.
    Jag har nersrkivet från optikern vilken styrka jag har & det är ju massa siffor...typ +0,75-0,75*100
    ?!?!??

Men jag kan ju bara välja en av siffrorna på nätet! Ska jag välja
    +0,75 då eller?
    Sen står det oxå baskurva & diameter ...men det kan man inte ändra.

• Svar på tråden Köpa linser på nätet!
  • Missix

Men det verkar som om du har +0,75 på ena ögat och -0,75 på andra. På nätet måste du fylla i varje öga för sig. Baskurvan måste du också veta. Jag har bascurva 8,7 och diametern 14,0

Nu har denna raden varit tom alldeles för länge!
  • mitthjärta

Jag har beställt linser därifrån & jag skrev -3.50 (min styrka) & inget mer Skrattande

Lycka till!

♥ min son - min underbara ♥
  • Niinaaa

Nej men det står så här på lappen jag fick

Höger +0,75 - 0,75 * 100
    Vänster +0,75 -0,75 * 70

• Niinaaa

Men man kan ju som sagt inte ändra baskurvan & diametern.

Kanske finns nåt bättre ställe att beställa ifrån då?

• Missix

Men vilken konstig lapp... Vet inte vad det *100 ska vara för något. Jag har haft linser i 17 år och beställt på nätet dom senaste 5 åren. Vet inte alls vad dom siffrorna ska betyda.

Det finns massvis med ställen på nätet. Sök på linser bara.

Nu har denna raden varit tom alldeles för länge!
  • Cia o krabaten

Det innebär att du behöver linser med brytningsfel. Du borde ju beställa samma linser som du fått hos optikern så blir det ju inte fel.

• Cia o krabaten

Och lappen är inte konstig, låter som ett helt korrekt recept

• Niinaaa

Men när man ska välja på lensway.se så kan man inte knappa in det som står på min lapp utan det finns bara en 0,75 att välja.
    Jag tänkte beställa på nätet eftersom jag har hört att det ska vara billigare...men det kanske inte är det heller?

• Cia o krabaten

Efetr frakt kostnader så är det inte så mycket billigare. Dessutom har du ju en viss garanti hos optikern.
    Det som framför allt skiljer i pris är undersökningen och det BÖR man ju göra även om man köper på nätet...

Väljer du bara +0,75 kommer du inte se så mycket med dina linser. Du behöver ju linser med brytningsfel som sagt.

• Niinaaa

Okej ....då struntar jag i det här. verkar ju jättekrångligt.
    Kanske man inte kan köpa på nätet omman har brytningsfel.

Jag har precis börjat med linser & köper just nu hos min optiker. 

• Niinaaa
    Cia o krabaten skrev 2006-12-02 21:10:17 följande:
    Väljer du bara +0,75 kommer du inte se så mycket med dina linser. Du behöver ju linser med brytningsfel som sagt.
    Men alltså min optiker verkar ju helt snurrig!! Jag ville gärna ha färgade linser & har som sagt brytningsfel men hon säger att det finns bara EN enda sort av färgade med brytningsfel & den sorten skaver på mig.
    Då beställer hon vanliga alltså bara +0,75 & jag ser jättesuddigt i dom.
    Ringde & klagade & då beställer hon istället +0,50 - jag ser ännu suddigare i dom.
    Jag vågar snart inte klaga mer.
    Men hon har aldrig kollat nån sorts kupighet eller nåt...inte vad hon sagt till mig iaf.

Jag vill ju så gärna ha färgade linser. Ska det vara så svårt!?!?
Svar på tråden Köpa linser på nätet!