• soffi86

vad kravs for att man skall kunna avsluta ett bankkonto?

Nordea har avslutat mitt svenska person konto fick jag reda pa idag. Tycker det ar vaaaaaaaaaaldigt markligt att min personliga bakman/banken inte har hort av sig till mig, de har ju kontakt uppgifter aven fast jag inte ar skriven i Sverige. Mycket trubbel har det vart med Nordea men VAD AR DETTA???? Det kan ju OMOJLIGT vara tillatet att avsluta ngns konto bara sadar utan kontakt eller ngt!? Iofs har jag inte anvant kortet sen i augusti men herregud!
    Jag ar sa arg att jag inte vet vart jag skall ta vagen!

• Svar på tråden vad kravs for att man skall kunna avsluta ett bankkonto?
  • LinaoMatilda

Märkligt. Jag har bott 10 år utomlands och hade konto hemma under hela tiden. Bäst du ringer och pratar med dem.

Det syns inte att man är ful om man går fort och skrattar mycket!
  • soffi86

jag har ringt o pratat med dem men maste vanta tills mandag!! kanske for att jag ar utskriven ur sverige?? naa faaaaaan jag ar sa arg funderar pa att typ ringa expressen eller ngt

• soffi86

alltsa jag vet inte om jag har/hade pengar pa det kontot men det ar inte en forklaring enligt tekniska supporten. man maste alltid ta kontakt namligen...

• malin21

jo det e klart!!
    tänkte bara om du nu sitter å inte har några pengar pgr av att dom gjort så!!
    lycka till

• soffi86

njae jag borjar jobba i sverige igen runt den 15december o undrar ju forstass vad min lon hammnar om jag inte har ngt personkonto m kort till...

• skorpionen80

Men hinner du inte öppna konto på någon bank till dess? Är ju två veckor kvar...

Lön kan du få insatt även om du inte har kort bundet till kontot.

• soffi86

jo sjalvklart men jag kommer hem dagen innan typ o har MASSOR att fixa med som bland annat kartonger, telefonabonemang, skatteverket, adressandring etc etc

• skorpionen80

Men du verkar inte ha mycket att välja på.. Tyvärr! Det är bara till att prioritera. Kanske viktigare att få in lön än att ha teleabonnemang?

Har du kollat om man kan öppna konto via telefon, förresten?

• Anonym

det låter som andra oxå säger väldigt märkligt, nu har jag förvisso alltid bott i sverige men har ett nordea konto i finland å det har då inte varit några problem med att varken skaffa det eller ha det, fast jag som sagt inte ens någonsin bott i finland!

• Anonym

Min mamma var med om liknande, och hon gick till bankchefen med det.
    I hennes fall hade hon glömt föra över pengar den dagen ett mindre lån skulle dras, och då gick banken in och tog pengar från ett annat konto och stängde det första.
    Bara det att dessa pengar var mina.
    Bankchefen tog det allvarligt, och bankmannen som gjorde detta blev avstängd eller om han rent av fick sparken.

• soffi86

jag ar sa forbannad sa jag kokar. har man en personlig bankman som jag har i fallet sa ar det ju SJALVA FAN om man inte hor av sig om ngt skulle vara pa tok heller! Och vad skulle det vara isannafall?

Tack sa jattemycket for era svar!

• Anonym (11)

Ja så svårt är det inte att meddela innan.
    I min mammas fall var det tydligen väldigt allvarligt fel av bankmannen att stänga kontot.
    (Speciellt när hon skött sina lån exemplariskt i 20 års tid)

Jag tycker du ska kontakta bankchefen och tala om det här, och sen byta bank.
    Sen om du drar till med en liten rövare och säger att du tjänat väldigt väldigt mycket pengar i utlandet, och att Nordea nu inte har ditt förtroende när det gäller dessa - är helt legitimt som hämnd tycker jag.

• Anonym (bankkvinna)

hej ts
    Jag jobbar på Swedbank, och banken har ingen som helst rätt att avsluta ett konto utan att meddela kontohavaren innan,
    vad banken har rätt till det är att spärra kortet om man har haft flera övertrasseringar, men naturligtvis måste man då skicka kunden ett vanligt uttagskort.
    Tycker att du skall stå på dej och gå till en annan bank när du kommer hem.
    kram

Svar på tråden vad kravs for att man skall kunna avsluta ett bankkonto?