Kan svamp gå över av sig själv???
ja, kan det det? Har prövat med Pevaryl men tycker det svider mer än gör nytta. Nån annan huskur annars eller andra tips??? Äter antibiotika så det är därför kan ju tilläggas
ja, kan det det? Har prövat med Pevaryl men tycker det svider mer än gör nytta. Nån annan huskur annars eller andra tips??? Äter antibiotika så det är därför kan ju tilläggas
Man kan använda sig av naturell yogurt på ett trosskydd. Dock inte lika effektivt och lite mer "kladd".
Men annars är det bara att kämpa på med Pevaryl, visst kan det svida men det blir bättre och bättre för varje gång. Och sluta abslolut inte innan behandliningstiden är över även om man är besvärs fri. Då kommer den "elaka svampen" tillbaks mycket lättrade än om du full följer behandling.
Hoppas att det går bra!
Heffa
Jag hade en mycket elak svampinfektion i december 2003. Det var precis under julhelgen och jag var bortrest, så jag kunde inte behandla den ordentligt. Den gick över av sig själv efter någon vecka. Den 16 januari, alltså c:a två-tre veckor senare, gick jag till en gynekolog som inte kunde se några spår av svampen. Alltså kan det självläka och det är inte farligt.
(F ö var jag inte gravid då, om det nu spelar nån roll)
köp lactal tror jag de hetter..på apoteket ..dem är kanon jag tog det samtidigt som jag åt pencillin....förebyggande ...det är goda bakterier...rekommenderas varmt....kombinera med en bra tvål ..intim på apoteket och så ät afil varje dag...sov utan trosor och lufta...lycka till...en som det funka för..sissi
köp lactal tror jag de hetter..på apoteket ..dem är kanon jag tog det samtidigt som jag åt pencillin....förebyggande ...det är goda bakterier...rekommenderas varmt....kombinera med en bra tvål ..intim på apoteket och så ät afil varje dag...sov utan trosor och lufta...lycka till...en som det funka för..sissi
att svälja penicillinen med a-fil har jag hört ska vara bra!
Hade svamp för en vecka sedan men behandlade med Canesten receptfritt från apoteket både tabletter och salva. tog 3 dagar så var det borta.
Lufta så mycket som möjligt gå m kjol utan trosor hemma sov utan trosor.
Det är ju inget kul m dessa infektioner som kan vara envisa.
Lycka till!!
I underlivet...utan på.. så fick jag tips av svärmor.... att spä äppelcidervinäger men vatten 2/1 å 'badda'... har inte behövt prova ännu men får väl göra det om ifall att....
förra graviditeten så fick jag utskrivet av Dr svagare dos av pevarylvagitorier att ta i 5 dagar.... plus krämen
kram
Om Pevaryl svider, ta den inte. Många är allergiska mot den och om man fortsätter ta den kan man få jätteont! Prova Canesten i stället. Undvik att äta socker, svampen lever på det. Och ja, den kan gå över av sig självt.