• Mamma Zara

Väv, väv, väv.. t.o.m fiskbensväv i taket.. hur f*n ska jagfå bort det??hjääälp

Hej!!
    Vi har nyss flyttat till ett hus.. jag håller på med mina små projekt här hemma..det verkar vara någon som har varit besatt av väv som bott här innan.. fiskbensväv el vanlig väv ÖVERALLT.. tak väggar.. name it!! hur ska man få bort detta.. ?? suck.. stöööön...
    nåhon som ka tipsa? mer än easy cover...

och hur fasiken kan man sätta fiskbesnväv i taket?? huh.. ha ha
    zara bara
  • Svar på tråden Väv, väv, väv.. t.o.m fiskbensväv i taket.. hur f*n ska jagfå bort det??hjääälp
  • BimBim o Knorrans Mamma

Fy va jobbigt. hmmm. har inget bra tips. Eller ett. men inte så bra kanske. Sätt nya gipsskivor överallt o tapetsera över *s*
    Inte i taket då kanske.

(¯`°?.¸ ♥ Bebis i magen Vecka 23 ♥ ¸.?°´¯)
  • linedja

det finns något som heter återställare. Som en tjock tapet som man sätter på väggen för att få bort strukturen... Annars är det väl bara att bredspackla och slipa tills armarna går av!

Här hade vi samma problem, fast med furupanel. Som tur är så gillar jag målad panel, så det var ganska lätt fixat!

Lycka till!

Mamma till världens bästa Vilme 051121
  • Snuttarna

Väv är något av det svåraste att ta bort. Det är mycket enklare att spackla över eller skruva upp nya gips/spånskivor utanpå. Reparationsgips är bara 6mm tjock så det brukar fungera utanpå det mesta. Eller använda släta-ut-väv-tapet.

/Snuttarna *bf 28 jan 2007*
  • Mamma Zara

hmm ok.. men hur gör man då med listerna osv... omman tar gips? huh.. och vilket blir billigast kan man tnka sig ... ???

låter ierförsig lättast med tapeten va?

/Z

• Mamma Zara

VARFÖR sätter man väv överhuvud taget??? var det poppis innan el ?

• Linblom

Vi flyttade till ett hus i somras där de föregående hyresgästerna tydligen gått loss på strukturtapeter och väv, blä! Men vi köpte Easy Cover på Coop och satte upp på väggarna och då fick vi släta fina väggar som man både kan måla och tapetsera på! Det är som en tjock slät tapet med bl.a. glasfiber i som är 1 meter bred och den suger liksom sig fast över ojämnheterna...svårt att förklara men det funkade jättebra!

• Linblom

Just det, ett tips om ni använde Easy Cover som vi fick är att ha våtrumslim istället för vanligt tapetlim. Det fäster bättre så man slipper bubblor... Vi gjorde ett rum på en halv - en hel dag och sen behöver man bara spackla lite i skarvar vid behov. Alltså går det bra mycket snabbare än att sätta gipsskivor eller bredspackla hela rummet!

• killotjejmamma

Jag trodde jag var den enda med väv i taket det finns alltså fler Jag håller med det är vidrigt men i vår försvinner den i alla fall från köket I barnens rum får den vara kvar. Har aldrig sett det någon annastans än hos oss förrut.

• VinTiff

Min man är målare och mästare på att spackla så han bredspacklade alla väggar, vi hade igeförsig inte väv utan grov struktur men det är lika hemskt det.

Är sex snuskigt? Bara om det görs bra.
Svar på tråden Väv, väv, väv.. t.o.m fiskbensväv i taket.. hur f*n ska jagfå bort det??hjääälp