• Cotton Candy

Välling som inte klumper (Hipp) ???

Min son får Hipps majsvälling varje kväll - mumsigt tycker han - fast mamma är inte like nöjd. Jag fattar inte hur jag ska göra så vällingen inte klumper! Jag skakar och skakar och skakar och sssskkkkaaaakkkkkeerrrr och det finns fortfarande klumper kvar som fastnar i nappen och orsaker stopp eller som ligger kvar i botten av flasken.

Finns det välling som inte klumpar?
    Jag valde Hipps därför att den är ekologisk men jag är beredd att byta om det finns en som inte klumpar lika lätt. (kanske det är mej det är fel på men då är jag tacksam för råd!)

• Svar på tråden Välling som inte klumper (Hipp) ???
  • linedja

Min son har ätit nestles majsvälling, och vi hade inte problem med klumpar. någon enstaka gång hände det, men det gör det väl med all välling?

har inte provat hipps, så jag vet inte om du "gör fel", men det är ju inte så troligt!

Mamma till världens bästa Vilme 051121
  • mitthjärta

Tycker det beror helt på hur man blandar!

Tex med sempervälling: Blandar först en halv deciliter vatten, lägger i välling & SEN resten av vattnet.
    Garanterat klumpfritt ! Skrattande

♥ min son - min underbara ♥
  • ida06

Vi har semper och jag tycker den är bra.

• glad o go

jag blandar alltid i kastrull på spisen för annars tycker jag oxå att det klumpar sig och så tycker jag vällingpulvret löser sig bättre!! jag använder sempers!!

• emmsan123

Sempers välling har aldrig klumpat för mig, i med vatten, pulver, och skaka. Ibland fastnar lite i nappen, men det går att skaka så att det försvinner. Går att blanda med kallt vatten, och värma i mikron, eller med varmt vatten och i med pulvret, och färdig att drickas!

Stolt mamma till Oskar 060329
  • zazla

Nestlés majsvälling hade vi och jag har aldrig stött på en klump Fast nu har dottern fått för sig att det är äckligt med varm välling så nu får hon den på tetra - kall.

• Veronta

blandar du pulvret med varmt eller kallt vatten? prova med tvärtom. Jag hade en välling när sonen var liten som var tvungen att blandas efter att man värmt den. Blandade jag först och värmde sedan så klumpade det sig. lycka till!

Svar på tråden Välling som inte klumper (Hipp) ???