Solrosolja mot trög mage?
Harfråga till er som testat att tillsätta olja till ersättningen för att få igång en trög mage.
Min dotter äter lite bröstmölk men mest ersättning. När hon var drygt tre veckor (nu drygt 5v) blev hon besvärad av magen, stånkade och stönade men inget bajs kom. Så småningom tog vi tempen och retade lite ett par gånger och hon bajsade "krämigt" (ej hårt). Bvc rekommenderade sedan bifidus, men när vi använt det i en och en halv vecka i olika mängd, utan att hon egentligen bajsat mycket oftare, fortfarande stånkade till och från men däremot fått ont i magen, slutade vi med det.
Jag hoppas nu att hennes mage kan sköta sig själv åtminstone varannan dag men tänker försöka ha en backup ifall hon skulle bli trög. Har även läst att barnet kan stånka och ta i utan att det kommer något då tarmarna inte riktigt mognat ännu och ger lite fel signaler, men BVC tycker ju att de bör bajsa varje dag när de går på ersättning......
Så till min fråga - har någon prövat att ha i solrosolja i ersättningen för att smörja maskineriet lite? Tänker att det borde kunna funka bra eftersom AD-dropparna innehåller solrosolja?