• stina72

Mössa som sitter kvar på huvudet ?

Någon som kan tipsa om en bra mössa som sitter kvar på huvudet
    Min son, 3.5 månad, ligger ofta och vrider fram och tillbaka med huvudet i vagnen innan han somnar. Så om jag har en mössa som man knyter under hakan ( han gillar ej dom) så antingen tycker han att det är obehagligt med något under hakan. Knyter jag inte så ligger mössan ovanför huvudet efter någon minut.
    Men om jag lyckas knyta utan att han blir irriterad så vrider han så ansiktet döljs av sidan på mössan *knasunge*

Vad ska man ha för mössa egentligen ?

• Svar på tråden Mössa som sitter kvar på huvudet ?
  • wow

Jag har samma problem som du...
    Den bästa mössan jag har hittat är en sån som man knäpper under hakan med tryckknappar. Köpte den på H&M, den är vit och "lurvig", som ett får typ (hoppas du förstår vad jag menar!) och så är där två små nalle-öron på den.
    Jag tycker den är lite bättre än andra mössor, fast problemet är att Elin inte har vuxit i den än, den är lite stor.

• stina72

Men hamnar hon inte inne i själva mössa då ?
    Jag har åxå testat en sån med tryckknappar under hakan....men han lyckades vrida den åxå så han bara såg in i själva sidan på mössan

• smurf mamma

jag vet!!!!har haft samma problem som du men har köpt en mössa på pop som har kardborre under hakan och sitter rätt tight på huvudet. Den åker varken ner över ögonen (eller än värre över näsan) eller åt sidan!

Jag har också den där mössa från hm men den funkade inte alls bra för min lilla, den gled omkring! men den var iof också lite stor sen tycker jag den är lite för varm när de ligger i vagnen men det beror ju på hur kallt man har!

• jozelyn

Testa sätta resår i kanten på en tröja med mysig huva :) Dom flesta huvor är ju lösa lixom, o då blåser det ju in. Men om man sätter i resår, eller band så man kan dra åt, så sitter den kvar på huvudet...
    Kan va värt o prova allafall :)

• Kajak

jaa lillflickan gjorde samma sak då hon var mindre.

Så jag säger.. ger inte upp.

Det går över..

Idag är lillflickan 7 mån.
    hon är duktig att ha huvud still men ibland kan hon vill titta lute runt .. men inte alltid...

Svar på tråden Mössa som sitter kvar på huvudet ?