• fliset

Hjälp! omgiven av terracotta.. inreda här.. hu!

är i desperat behov av tips och internetsidor där man kan hitta snygg inredning i en etta i terracotta.. känns som att bo i en kartong!

• Svar på tråden Hjälp! omgiven av terracotta.. inreda här.. hu!
  • Jennie Brunflo

Är alltså lägenhetsväggarna i terracotta just nu??

• fliset

jaa... väldigt mycket terracotta.. tyvärr enbart terracotta. det är hemskt! och rummet är på ca 30 kvadrat så det är verkligen en kartong.. och jag kan inte bara byta färg på tapeten för det är en hyreslägnht. så det är möbler och inredning som får fixa trivseln - därför behöver jag de kunnigas råd =)

• mimmi 1

gör stora tygtavlor kanske?? är lätt att fixa , skaffa frigolitskivor från byggvaruhandel, och köp nåt fint tyg,

har själv gjort två fina, som jag satt bredvid varandra, bara med 1,5 -2 dm mellan ungefär... tavlorna är 60cm breda och 120 cm höga... alltså skivstorleken på frigoliten ... tryck bara fast dom på en spik.. jättelätt och jätteläckert....

eller.... sätt ett större tyg direkt under taklisten, och ända ner till golvet... då får du bort ännu mer av väggen...

• Mar1lyn

Grönt är bra mot terracotta. Så mkt grönt. Sen lite naturvitt kanske?

• Aakashan

Om du inte vill hammra upp tyg som tidigare talare förespråkade, så funkar ju naturvitt på möbler och tyger bra, gärna med drag åt beige. Mycket tyg... Typ soffa, matta, gardiner, kuddar. Om du har möjlighet att köpa ny bokhylla och andra "större" möbler, kör på antingen björk eller mörkt trä, typ heave. Mycket gröna växter är också bra.
    Lycka till!!

• fliset

tack för råden! det här var ju ett helt suveränt forum! ska definitivt börja hänga här inne i heminredningstrådarna i fortsättningen =)

ska både fixa frigolittavlor och ljusa möbler - stor bokhylla är en jättebra idé för då kan jag avgränsa för en liten säng också!
    Tack!

• Git

Ts: Om det är hyresrätt får du måla om! Så länge det inte är en väldigt speciell färg!

• mammatotoo

Neutralisera med vitt och creme färger, sen kan du ju klatscha till det med RÖTT

• javalady

Vitt eller svart!

...men jag lovar - tillslut ser du inte att soffan är rosa mot det terrakottafärgade tapeterna... ;) Jag hade gammelrosa soffa och mörkt röda gardiner - snacka om smältdegel! Men jag överlevde ju ändå. Dock kommer jag aldrig frivilligt välja terrakottafärgade tapeter, efter 2 år i en etta med terracotta... *hu*

• olpansfamilj

Mycket vitt och grönt neutraliserar! Tänk även på belysningen....

Svar på tråden Hjälp! omgiven av terracotta.. inreda här.. hu!