Lock i örat??
Någon som har nån aning om vad det kan bero på har haft lock på höger öra nu 1 vecka, har testat revaxör, och det ena och det tredje??
funkar inte.
nån med något bra tips och vad det kan bero på
Någon som har nån aning om vad det kan bero på har haft lock på höger öra nu 1 vecka, har testat revaxör, och det ena och det tredje??
funkar inte.
nån med något bra tips och vad det kan bero på
och testat tryckutjämna med att blåsa och hålla för näsan + gäspa funkar inte =/
gå till vårdcentralen..det kanske sitter något annat i vägen
troligtvis stopp i örontrumpeten som är förbindelsegången mellen munhålan och mellanörat
Kan du påverka det på ngt vis genom att tex snyta dig men hålla för näsan?
testa att luta huvudet så långt det går åt andra hållet så att örat med lock är uppåt det ska sträcka ordentligt i halsen och "gäspa" och rör käken i sidled då töjer man lite extra
syd - vet du vad det kan bero på, varför får man stop dära?
shises, vad ont det gjorde nu efter jag testade revaxören funkade det att blåsa, men ajaj, det smäller i trumhinnan eller vad det nu heter?
brukar dom medicinera bort om det är stop, har testat nässpray för bihålorna också funkar inte det heller
mja det är svårt att säga "lock" brukar vara en tryckskillnad i mellanörat så att det är högre eller lägre tryck i mellanörat
så det kan alltså vara att det är för lågt tryck och då kan det funka att tryckutjämna
men är det för högt tryck så funkar inte det
skulle du ha ngt som sitter och blokerar i hörselgången så hör du troligvis nästan inget på det örat men eftersom att du blåste med revaxör blåsan och fick ont så är det troligtvis fripassage
det är förresten ganska farligt att göra just så man kan spräcka trumhinnan om man har otur
Nej jag menade att jag testade revaxör för 30 min sen, sen läste jag vad du skrev så jag testade tryckutjämna då funkade det, men har inte funkat tidigare...
har du nån aning vad dom gör om det är högtryck?
tack för dina svar...
Klickar det i örat när du tryckutjämnar?
Och är det ett vanligt lock så brukar man lösa det med avsvällande undertiden jag jobbade som dykare så var Rinexin standard men vet inte vad man andvänder idag
jag hör nästan ingenting, då och då blir det bättre, sen slår det igen helt och är typ "heldöv"...
syd - det klickade till när jag blåste, men är fortafarnde lock =/ vad kan det bero på, har ju inte vart i några annorlunda miljöer än vad jag brukar vara..
revaxin går det att köpa på apoteket
Rinexin är receptbelagt
och det hörs somom du har en infektion/inflamation i mellanörat
du bör uppsöka läkare öronen är känsliga som 17..
det kan tex räcka med ett halvt driksglas med varmt eller kallt vatten inhällt i hörselgången för att man i värstafall ska bli VÄLDIGT yr ungefär istil med dynrak
Ska uppsöka vårdcentralen
tack för all din hjälp!!! tusen tack. drack 2 glas vin i helgen, tack vare örat kändes det som en hel bag in box, obehagligt
Inget att skojja med.. :)
jag fick problem med båggångarna i innerörat för 2 årsedan vanligt "virus på balansnerven".. var sjukskriven i 2 månader