• Corneliaspappa

Chrysler pt cruiser

Hej funderar på att köpa mig en Chrysler pt cruiser är det någon som har någon erfarenhet av bilen ? eller nått att säga om den ?
    Funderar på en 2000- 2001

Mvh Anders

• Svar på tråden Chrysler pt cruiser
  • Wipperman

Hej,
    Bilar är skoj, men PT cruiser ska man undvika, den är byggd för den amerikanska marknaden och skall framföras i södra californien.
    Vi hade en chrysler jeep i 6 månader, det tog tre månader att tröttna på den och tre månader att bli av med den.
    Chrysler har rätt diffus kvalitet samt servicekostnader i jämförelse med högprestanda bilarna från övriga tillverkare.
    Sen är det alltid nåt som lossnar eller spricker vilket drar ner humöret och kostar pengar samt tid.
    Nä.
    Det finns betydligt bättre bilar.

• DrKejs

Undvik. Bilen är inte säker, satsa på en säker kombi istället.

• Master J

Bäste Anders. Om det nu är så att du tycker en PT är en av dina drömbilar. Köp en för fanken. Räkna med Amerikans kvalitet = lite si så där. Säkerhet ? Duger alldeles säkert i flesta fall, se dock upp så du/ni inte krockar med en tradare. Stora bilar e tunga och jävligt hårda. Krocka därför alltid med mindre bilar, för då har ni störst chans oavsett bilmärke.
    Och för fanken alla kan ju inte åka i en vanlig jäkla Sossecontainer... nej dom kan Sossarna köra.... Volvo, volvo satans jävla Volvo.

Tok exempel: Saknar själv den oftast trasiga Ford Cortinan jag hade på 60-talet. En vän till mig saknar sin gamla Skoda så han kan dö, en sån med motorn bak och hysterisk väghållning....

Välj din/er bil med ögonen och hjärtat sedan finns det galningar som jag som ser till att de funkar när något går sönder.

• Anders80

TS: Jag förstår dig, jag vill också ha en PT Cruiser. Jag tycker att de är några av de snyggaste bilarna på vägarna idag. Och de verkar kunna rymma en hel del också.

• jockis

jag har krockat en pt cruiser och det kostade 109 000 kronor att laga den men jag klarade mig bra hade lite ont i bröstet men annars var det inte så mycket mer. jag åkte i 170 km/h och drog ner i diket. så om du skulle köpa en pt cruiser så akta dig för kurvor i hög hastighet. jocke

• K J N

En skitbil på det flesta sätt men med kul design som dock känns gammal vid det här laget.

• Wipperman

Jag bodde i Los Angeles när PT cruisern var ny.
    Cool bil men efter en provtur svalnade mitt intresse väldigt snabbt.
    Usel detaljkvalitet kombinerat med otroligt usla vägegenskaper och motor av nissan micra nivå.
    Nä.
    Hellre Corvette

www.speedlab.se/filmer/anderstorp060915Alx.wmv

Runt 80 liter/timmen skulle jag tro.
    Men fantastiskt ljud och massor av mos.

Svar på tråden Chrysler pt cruiser