• Pappa fluff

    MMORPG som inte kräver tid

    Jag undrar om någon vet om ett mmorpg som inte kräver 4324 timmars aktivt spelade ? något som man kan spela lite nu och då och ändå komma nån vart på. Har redan lagt ner wow så våga inte ens nämna det :D

    Funderar på Rhyzom .. men vet inte hur krävande det är ?

  • Svar på tråden MMORPG som inte kräver tid
  • Robot

    tror att dom flesta tar mycket tid, det är ju lixom syftet, tid=pengar.

    om man gör ett casual mmorpg baserat på kort tid så tror jag inte det går så bra ekonomiskt.

    men något i närheten är ju kanske Gild wars eller nya newerwinter nights 2 som är både singel & online..

    men ett klassiskt mmorpg är det nog lite svårare med om man nu vill komma någon stans.

  • Pappa fluff

    Har du / någon annat spelat/spelar GW (Guild Wars) och kan berätta om det är värt sina kronor eller inte ?

  • Anders80

    Jag är också intreserad av något MMORPG som dels kan vara lite casual, men även inte kostar varje månad. Skulle vara väldigt irriterande att betala X kronor i månaden för nåt man inte har tid med ändå (Just nu har man väl tid men om ett halvår finns det nog andra saker att göra också)

  • javinder

    Ett jag kan tänka mig är Anarchy Online.
    Förnärvarande kan man täckna ett gratis abonemang som gäller 1 år, utan några som helst åtagenden. (Vet inte vad det kan tänkas gör efteråt, men det är då det.
    Detta spel behöver inte ta så mycket tid. Man gör som man själv känner.

  • Pappa Kock

    Hmm ... svårt att säga egentligen. Har suttit snart tre år med SWG (Star Wars Galaxies) och det funkar rätt bra, även när man har barn. Visst, alla MMORPG tar tid, men i alla fall för min del har jag hittat ett bra guild som verkligen förstår eftersom många är i samma situation. Har kört en del WoW också, men tappt intresset där. Fördelen med båda är att du egentligen kan vara inloggad hur mycket eller lite som du vill. Visst, det kostar en slant, men det gör en prenumeration på en dagstidning också :D ...

  • Euphoric

    Har spelat WoW sen koreanska betan, så gott som konstant. Ett litet tag provade jag och en polare guild wars och efter att ha spelat wow var det som att byta en ferrari mot en ford focus.. de gick bara inte.. vi spelade en helg innan vi gav upp, sedan provade vi en helg till för att ge de en chans men näe..

    Spelar WoW casual nu om de går att göra det. Spelar endast när jag har tid över och det verkar som ingen vill veta av mig och har bättre saker för sig än att umgås med mig hehe. De funkar hyfsat. Med nya pvp systemet som kommer i nästa patch och tbc så kommer det verkligen gå för det enda jag gör är joinar ett par battlegrounds och pvpar när jag ska spela. Och även om det tar en hel del tid så går de att samla på sig pvp rewards utan den gamla hetsen och 18 timmarna om dagen som krävs nu. Raider kommer väl alltid vara som det varit. Men det är något jag aldrig varit intresserad av.

  • Pappa fluff

    gällande GW .. hahahahahah jaa så kan det vara :D
    Spelar just nu Fabel till PC , men det tar ju slut en dag :(

    Gällande wow ångrar jag att jag inte spelade upp en mage te 60 .. har priest , druid och nästan hunter. Kommit fram till att mage är grejjen för mig.

    Men raida behövs ju inte om man jagar grejjer sedan eftersom man kommer få bättre gröna grejjer som är 65 än dom epics som är 60 nu (tror det borde bli nått sådant). Jaja ska väll tragla vidare på Daggerspine /bloodscalp får vi se

  • KungDavid

    Nån som testat Entropia?

    Gratis onlinespel, som man tankar ner.

    Tänkte börja med det...

  • Pappa Kock

    Hmm ... är inte det spelet där det kostar riktiga pengar att köpa saker ingame? I såna fall har jag en polare som är helsåld på det, och han talar varmt för det ...

  • digamond

    GW har jag inskaffat för ett bra tag sedan .. köpte det tillsammans med WOW för att bara kul o se vad det var.
    Måste säga att efter man lirat wow så vill man inte lira GW.

    GW är som en helta bantad version av wow helt klar (för att det kanske är gratis .. per månad..) troligt...

    Jag gillar inte direkt spel som är "springa omkring i 3d" som man INTE kan hoppa eller "ramla" ner för kanter..
    Vilket då GW har i sig ... springa mot en kant och tvääärnit?

    Men kostar ju 0kr månaden så .. harru ett par 100 så köp in det och testa eller låna det från någon kanske och testa först..

    Har inte lirat annat än oldschool diablo och warcraft serierna annars...

    Har kolla på när min kusin lirar Eve men .. hehe satans så tråkigt.

    sorry har inte så mycket att komma med annars tyvärr..

  • caput

    tjenare.

    jo jag har kört Entropia i 3 år....visst det är riktigt kul och gratis att ladda ner, men som men nästan alla andra mmorpg så kräver det mkt tid för att bli skaplig och om man vill ha bra saker, vilket man vill för annars kostar det skjortan att jaga osv. ja då får man punga ut med ett par hundra tusen kr irl + att man måste numera köpa skills om man inte hade turen att skilla upp sig innan dom ändrade skillsystemet. för annars så kan man inte använda vapnen på ett economiskt sätt iaf, tex den bästa pistolen kostar ca 100,000 bästa armorn 100,000
    bästa riflet 300,000 och bästa healing-pack runt om kring 250,000....om ni frågar mig som slutade för ca 4 mån så kan jag se tillb på det och känner bara att det har gått för långt...spelet är kört i botten och inte möjligt att börja som helt ny om man inte är miljonär vill säga. när jag började kostade samma gear som jag nämde ovan runt 5000 kr styck...så inflationen i spelet är extrem.

  • Pappa fluff

    Gah! så mcyket tid har jag inte :( blire nog wow med nån liten char eller så :D (är ju så idiotiskt biten) ^^

  • DAF

    Jag har spelat Ryzom i ca 18-19 månader och gillar det mycket. Det finns inga såna där raider som WoW har som bokar upp dig 3 timmar om dan flera dagar i rad. Däremot tar det en bra stund att levla upp i, mer än WoW.

    Annars, EVE Online. Din nivå handlar om hur länge du spelat, dvs du kan "levla" medan du sover. Inte min typ av spel, men den aspekten är bra iallafall.

  • Pappa fluff

    Funderade en del på Ryzom jag med ... men nu helt plötsligt (ja jag är ombytlig :D) så kom jag på att drutten är hel kul på wow så jag stannar där och små lvlar lite ibland :D

Svar på tråden MMORPG som inte kräver tid