• dinana

vart ska jag ringa / mvc linköping ?

Skall flytta till Linköping den 15e december och skall i och med detta beställa tid för koll på mvc där. Men jag skulle vilja ha lite hjälp med vart jag ska ringa. Typ vilka MVC som finns och telefonnummer/telefontider de har. Är nu i vecka 34 så det börjar ju trycka på där inne? Hör av er...

snart är man äntligen mamma (bf den 18e jan -07)
  • Svar på tråden vart ska jag ringa / mvc linköping ?
  • ODS

Hej, det bästa är att ringa kvinnohälsan i Linköping som även har hand om mödravården! Kolla gärna under "www.lio.se" o länka dig fram till kvinnohälsan/mödravård så hittar du nog rätt.
    Tror att du är för sent ute om du vill ha privat MV, det är ju inte så långt kvar menar jag o väntetiden kan vara några v.
    Men de är jättebra på kvinnohälsan.

Lycka till!

• Näckrosen

013-22 20 00 är nummret till Landstinget i Linköping. Men var mvc ligger eller om det finns fler vet jag inte. (Hör själv till Norrköping)

• Petra i Kattland

Berätta för din nuvarande bm att du ska flytta, så skickar hon över din journal dit och tar kontakt med mvc i Linköping så hör dom av sej till dej. Så funkade det i alla fall när jag flyttade mitt under en graviditet.

Mamma till 1 barn på jorden + 2 i himlen + 1 i magen...
  • Linnea och Julia

nummret till kvinnohälsan i Linköping är 013-222920 o tele tider är mån-fred. 08,30-09,30 o 13-14 Lycka till

• dinana

Okej... jag får ta och kolla upp det där imorgon.. =) Lite nervöst nu när man är så nära bf ändå, men ändå inte. Skall flytta om två veckor och allt känns jätteknas.. jobbar dock till den 25e december så jag hoppas att bebis orkar hålla ut där inne. bf den 18e januari. Men grejen är den att jag måste på ultraljud snart. FÅtt order från min barnmorska, för hon vart lite orolig över att bebis ligger konstigt. Och det måste jag väl kunna få även om jag inte är skriven i Linköping. Eller? Humm.. jag ska ta och ringa kvinnohälsan så får vi se vad de säger.

• dinana

Fick en tid på Kvinnohälsan nu... nästa år. Så det gäller att den lill* vill stanna kvar där inne tills dess och att det inte händer något innan. Tycker att det börjar bli lite småtrögt nu. Är visserligen i vecka 34, men hallå det är ju 7 veckor kvar minst. Men men... Nu ska jag bara försöka få in en tid för Ultraljud också, hur nu det går till. Är det lång väntetid i Linköping?

Svar på tråden vart ska jag ringa / mvc linköping ?