• Cissela

Leker ditt barn under 1½ år med dockor?

Min lilla älskar sina dockor, hon ger de mat, lägger de i docksängen, kör de i vagnen osv

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-03 22:57:41:
    Måste kanske skriva varför jag undrar Läste någonstans att barn inte bryr sej om dockor förrän de är i tvåårsåldern... min dotter har inte läst den boken.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Leker ditt barn under 1½ år med dockor?
  • LillaÄrtan
    Min lilla på 11½ månad leker alltid med sina 3 "bebisar" Hon kör dem i sin lära-gå-vagn och gapar högt be-be-be. Kramar & gosar med dem och bar dem hela tiden varthon änn går
    ~ Mamma till Världens finaste Julie 051215~
  • Jenny m Benjamin

Sonen plockar gärna upp och kramar och gosar med sin docka, sedan är han fortfarande lite för liten för att "leka" med den.

• septbebis

Ja, min 15-månaders pussar, kramar och biter i sin docka. Ibland kör hon den i vagnen.

• oboj

Min lilla 15 månaders tjej älskar dockor. Om hon kommer in i ett rum där det finns en docka styr hon dit direkt för att hämta den. Pussar och tröstar den genom att klappa den i baken medans hon vaggar fram och tillbaka, lägger den och kör runt på den. Hon försöker även byta kläder men det går inte så bra ännu... mamma får hjälpa till.

• Söderböna

Pluttan fick sin docka på sin 1,5 års dag, så hon hade helt enkelt inte en chans innan dess

Hon hade tygdockor innan, men hon var inte särskilt intresserad av dem. Hennes intresse för dockan går i vågor. Ibland är dockan det enda som gäller. Just nu är den totalt ointressant.

• Pallas

Ja, han ammar sin "bebis", badar henne, låter henne sitta på pottan, bär och kramar.

• Gabriella83

min son leker inte med dockor..men däremot har han en massa mjukisar som han bär runt på och kramar

• Tant Green

Min tjej har läst den boken så hon är inte intresserad av sin docka

• mirakelmamma

Min tjej är 2 år nu och hon fick en docka när hon fyllde 1. Hon lekte ganska mycket med den ett tag men hon tog även storasysters dockor och körde runt på dem i dockvagnarna. Verkade tycka det var kul. Nu är det mest traktorer och bilar som gäller.

• Kaosspassageraren

Min son är sådär intresserad av dockan. Han gillar att göra konkreta saker: Sätta henne på pottan, byta kläder och sånt, men leker inte regelrätt. Det är åldern, har jag också tänkt (och nej, trots att han närmar sig två år kan han inte byta kläder själv på henne, men vi leker ihop ) att han inte riktigt har den utvecklingen än.

Han kör gärna omkring henne i gåvagnen som nyligen fått renässans. Men i den kör han ju allt, bilar, strumpor, klossar, vadsom, så det kanske inte kan räknas som lek med docka .

Svar på tråden Leker ditt barn under 1½ år med dockor?