• Anonym (TS)

Killkompis

Jag har en lite dum fråga, vet nämligen inte hur man som tjej bör förhålla sig till sina killkompisar. Jag har chattat med en kille i snart två år, enbart på kompisnivå. Absolut inget annat. I höstas träffades vi för första gången ute tillsammans med några kompisar. Vi har sedan dess träffats ute några gånger. Han kan lägga sin arm runt mig, men det gör han på sina andra kompisar oxå. Han har oxå varit hemma hos mig på middag en gång. En kram bara, inget annat.

Nu till min fråga. Jag har ont i ryggen och han har erbjudit sig att massera mig då han är duktig på det. Är det nåt man kan göra som kompisar eller är det en invit? Jag vet inte hur man ska bete sig liksom. Vill bara att vi ska vara vänner. Ska jag säga nej eller ska jag säga ja?

• Svar på tråden Killkompis
  • Anonym (TS)

Ja du har nog rätt. Vill inte förstöra vänskapen liksom. Men det känns så känsligt, jag vet ju bara vad jag känner för honom. Inte vad han känner för mig.

• Anonym

Det kan ju verkligen betyda vad som helst från hans sida.
    Schystare då att vara tydlig innan, så han ev. slipper göra bort sig! Du behöver ju inte göra något dramatiskt av det hela, mer säga det i förbifarten sådär...

• Anonym (TS)

Ja exakt! Vill verkligen inte att han ska känna att han gör bort sig eller skapa en jobbig känsla mellan oss.

Hur tror ni han skulle ta det om man sa nej? Det känns lite intimt på nåt sätt....

• Häxan Jia

Var rakt och förklara att du bara vill vara vän, så är den biten klar.

Sen jag personligen har inga problem med att få massage av en kill kompis eller ge massage heller för den delen, en kompis är en kompis oavsett kön.. Jag kan ju vaxa benen på tjejkompisar oxå och de är ju inte midre kompisar för det

Alla gör misstag sade igelkotten när han satte på diskborsten
  • Anonym

Hmm det där är svårt. Jag kan tycka det är rätt förnedrande om en killkompis säger till mig innan det ens visat sig att någon av oss vill något att "men du bara så du vet, jag vill bara vara kompis". Då blir jag lite så, ja men herregud har jag sagt nåt? Känns som den andra då antar att det finns känslor. Då blir jag förnärmad och drar mig undan och ofta avslutas relationen där, för det blir inget roligt då.

Att erbjuda massage är väl bara en gest iom att du säger du har ont i ryggen? Anta inte mer än så förrän det är uppenbart att han vill nåt och då får du ju säga ifrån. Sen är det ju upp till dig själv om det känns okej för dig att få massage. För honom att ge kanske inte är nån grej alls?!

Jag tycker du ska slappna av bara. Ta den biten OM och när den kommer. Då blir också relationen som mest avslappnad. När man inte misstänker och tar ut saker i förskott. Ge din rygg lite massage vettja

• Anonym (TS)

Jo du har rätt Anonym. Jag skulle nog oxå bli lite förnärmad om nån sa så.

Men så tänker jag.... måste man inte ta av sig kläderna liksom. Måste man ta av bh:n eller? För DÅ är man gräns passerad för länge sedan. Det vill jag inte ens göra med en tjejkompis.

• Häxan Jia

TS om du inte är så bekväm med dina tjejvänninor att du kan ta av dig bh:n framför dom så varför skulle du göra det för en killkompis???

Annars så kan man ju knäppa upp spännet och ligga kvar på magen, då har du ju inte visat något men kan ändå få masserat ryggen ordentligt...

Alla gör misstag sade igelkotten när han satte på diskborsten
Svar på tråden Killkompis