• MissBeccis

Liten present till gästerna?

Fick ett tips från en kompis om att hon hade gett små knappar med foto av hennes son till gästerna på dopet. Var en rolig idé tycker jag, men tiden är knapp då dopet är på lördag. Kan ni tipsa om någon annan liten present (det kommer ca 60 pers så det får vara något litet symboliskt) som man kan ge gästerna?

Stolt mamma till Alicia, född 060623
  • Svar på tråden Liten present till gästerna?
  • Kreativ

*räcker upp handen*

-Inte direkt en present, men en kul grej! Vik servetterna som en skjorta/blus! Och lägg upp vid dukningen..

-varsitt foto på dopbarnet. Man kan ju skriva ut själv. Fotopapper kostar ju vissrligen, men det därär iaf nåt du hinner göra tills på lördag! Sen kan an ju lägga varje foto i ett kuvert och slå in fint eller kanske en rosett om bara.

-baka julgodis!! det passar ju faktiskt nu!! Typ en plåt kola som man sen bryter sönder i bitar... lägg några bitar i cellofan med rosett om- tadaa! Skitmysig present, personlig också, och inte dyr! Fast tillverkningen kanske tar tid

Melvin, 5 ½ månader.
  • MissBeccis

Hihi, ja precis, det var du ja

Skjortvikningen har vi tänkt ha som dekoration på bordet där maten kommer stå. Orkar/hinner inte vika 60st

Foton är ju en bra idé, det kan man ju få framkallat på en timme, även från digitala bilder. Kan ju vara en kul idé att ge alla undervattensfotot jag har.

Julgodis är inte heller en dum idé, det ska jag fundera lite på!

Fler tips???

• Norpan666

Kanske ett fint kort med hans hand/fotavtryck på kort vid bordet. Får "stämpla" många ggr visserligen

• Fru Indosaurie

jag skulle helst vilja ha godiset om jag var på dop

vi vek servetterna som hjärtan till dukningen, tog inte allt för lång tid till 40 personer

• MissBeccis

Norpan: Skulle man ju kunna göra på kuvertet till fotot....bra idé!

Fru Indosaurie: Har du någon beskrivning på hur man gör det?

• MissBeccis

Tack!

• Kreativ

jag skulle också velat ha godiset Fastmed rosa snören på istället fr röda om cellofanet. Det är ju faktiskt dopgodis, int ejulgodis

Hoppas du kommer på nåt BeccisSötis!! Du som är haj på PS kanske till o med kan greja ett skitsnyggt foto av A att lägga i kuvert...

Melvin, 5 ½ månader.
  • MissBeccis

Kreativ: Jo det hade jag gjort om jag haft min dator, men nu när den är paj har jag inte ps

• Kreativ

ajdå.. täkte inte på det där med datorn nej... men babysimsbilden är väl ett bra alternativ? Fin som den är, då behövs inte ps

Melvin, 5 ½ månader.
  • MissBeccis

Ingenting tyvärr, var krassliga före dopet, så jag hade ingen inspiration direkt...

• Kreativ

nä det förstår jag isf! Hoppas det blev en fin dag ändå Har sett bilderna på skruttan

Melvin, 6 månader.
  • MrsQ

Jag hade fröpåsar satta i servetten ihop rullat med ett bastsnöre. När de sår blomma så tänker de på din son/dotter...

• Väntar på Lilla Grodan

Om någon annan vill ha tips så såg min lilla "present" ut såhär...

Godishjärtan och ett litet foto...den enda barngästen vi hade fick ett godishalsband vid sin plats istället för godishjärtan...

Finns mer bilder i mitt galleri på själva dukningen...välkomna in!!

Svar på tråden Liten present till gästerna?