mössa på nyfödd?
Hej. jag kom att tänka på en sak. Ska man köpa en mössa till en nyfödd bebis som kommer att föddas i maj? Eller använder man bara det när det är kallare? Vilken storlek ska man köpa isåfall?
tack
Hej. jag kom att tänka på en sak. Ska man köpa en mössa till en nyfödd bebis som kommer att föddas i maj? Eller använder man bara det när det är kallare? Vilken storlek ska man köpa isåfall?
tack
ingen som vet?
en hjälmmössa måste du ju ha i alla fall, jag köpte nog minsta stl på den. Sen kan man väl ha en annan tunn mössa också om man vill det.
Bebisar ska ju alltid ha mössa, inne som ute, sommar som vinter.
Men om du behöver nån tjockare mössa, vilket du troligen gör, men inte en vintermössa, så kan du ju köpa det precis mot slutet... Det hänger ju på vädret
tack för era svar :)
Kommer h*n att födas i maj så räcker det med en lite tunnare hjälmmössa. Jag köpte en på polarn å pyret men det finns ju åxå på h&m, lindex mfl, de växer ur dem fort!
Bebisar behöver inte mössa inomhus om det e varmt. Ingen på BB hade det o om det nu var så viktigt så skulle nog BM sagt nåt.
Ludde föddes i början på juni o jag hade en halvtjock mössa på honom hela sommarn när jag var ute. (köpt på lindex var i typ dubbelvikt bomull bara).
Det var bara förr, då husen var dragigare, som man behövde mössa inomhus. Nuförtiden är det ju så varmt inne så det är inte alls nödvändigt, snarare så är det så att det inte är bra för bebisen att bli för varm.
Jag hade aldrig mössa på pilten inomhus, när jag gick ut hade han mössa, men så är han född i februari också... i maj var han 3 mån och det var sällan jag hade mössa på honom - typ när det regnade och blåste...
Till BB ska man ta med en mössa till bebben, den infon fick vi på våran föräldragrupp.
Du behöver mössa utomhus de första ¨månaderna. Polarn och Pyret har jättebra bebsimössor, mkt bättre passform där än någon annanstans tycker jag. Handlar gärna billiga kläder på andra ställen, men köper alla mössor där eftersom bebisar blir så griniga när mössan kasar runt runt på skallen
en liten tunn mössa ska du ha när du är ute även fast det är hyffsat varmt....finns att köpa tex på H&M för 30-40 kr.....detta såeciellt första månaderna då bebisen är mkt känslig...
Kram
Mössa/hatt ute även på sommaren för att hålla huvudet lite svalt, bebisar har ju en fontanell, inte kul när solen lyser rakt ner i huvudet... Tidiga bebisar kan behöva mössa inne den första veckan för att hålla värmen.
Jag tänker köpa en liten hjälm för att jag tycker det är fint oxå!
Vad är en "hjälmmössa" undrar en okunnig...
www.bortbytingen.com/cgi-bin/ic/bort-bytingen/Gr984.html det här e en hjälmmössa.
Man får tom en polarn och pyretmössa på bb, i den där babybagen...
ja använde bara mössa på mina döttrar när dom var ute å när vi åkte hem från bb
Jag köper nog en mössa utan hjälm modell Hade det på ettan och tvåan.. de vred på huvudet så var baksidan av mössan plötsligt för näsa och mun.. vred de sig vred sig hjälm mössan med.. såg lite märkligt ut...
Vi fick en mössa på förlossningen (trots att vi hade med egna). Den såg lite ut som en nylonstrumpa och såg skitkul ut. Dessutom hade June ganska stort huvud, så alla mörssor vi köpt satt skittight på henne.
Stackars barn, de första timmarna i hennes liv blev hon utskrattad alldeles.