• JoPoAnWi

Ont i ljumsken

Har jätteont i min ljumske! Det började för ca 2,5 månad sedan och sen har det kommit och gått. Själv tror jag att det är en sträckning,det blir ofta värre när jag har varit igång mycket. Men så är jag hypokondriker och vips så har jag cancer i ljumsken,en stor tumör som sitter och gör ont!!!!
    När jag pratade med mamma sa hon att det ju mycket väl kan vara någon form av bråck. Jag känner inga knölar.
    Någon som haft/har något liknande??

• Svar på tråden Ont i ljumsken
  • morzan4

Om man har problem med höfterna så får man ofta smärtor i ljumskarna. Du kanske har haft besvär av foglossningar tidigare ( såg att du har barn) och det kan vara rester av det...

• JoPoAnWi

Det visste jag inte!Hade problem med foglossning hela graviditeten.Kanske är sviter efter förlossningen!
    Den var nämligen ganska komplicerad.Fick förlösas med akutsnitt, pga att killen var för stor.När bedövningen släppte var jag förlamad i höger ben, och det satt i ca ett halvår(blev successivt bättre).De trodde då att det var en nerv som kommit i kläm.
    Nu är det i höger ljumske jag har ont
    Det kanske inte har blivit riktigt bra än då?!

• Jontes mamma

Har man fått en blodpropp i benet kan man få ont i ljumsken, men då är man oftast röd där också. Men har du haft ont så länge tycker jag att du ska uppsöka en läkare så att de får kolla vad det är.

Svar på tråden Ont i ljumsken