• glasängeln

hormonprickar/finnar vid graviditet...

Har någon haft hormonprickar eller typ finnar på bröstet och ryggen i samband med graviditet? Vissa säger att det hänger ihop med vilket kön barnet har och att det är vanligast om man väntar en tjej? Någon som har erfarenhet av detta?

• Svar på tråden hormonprickar/finnar vid graviditet...
  • jindo

Min syster fick plitor på ryggen när hon var gravid och hon fick en tjej..
    Jag har inga ännu men vet inte heller könet på mitt foster.

Gravid i V 9+6
  • FoxyLady

Jag har normalt lätt att få akne och just ansiktshyn är bättre sen jag blev gravid, men faktiskt så har jag fått små finnar på bröstet. Vet dock ej kön än, är bara i vecka 12, men vem vet?

• Troll1

Ja, man får väl hoppas på "det bästa" då (jag önskar en tjej...) för jag ser ut som en salamikorv. Usch!
    Finns det ngt botemedel?

• smilli vanilli

Hej! Här kommer tråkiga jag och avlivar den myten.... jag har drabbats av finnar/hormonprickar eller vad man nu ska kalla dem varje gång... jag har hittills fått 2 pojkar och är gravid nu för en tredje gång med okänt kön...(hoppas också på tjej den här gången)... Har finnar nu både på hakan och halva ryggen och bröstet precis som de andra 2 gångerna.... men man kan ju hoppas ändå!

• Uddan

Jag har fått på både bröst rygg samt några på halsen. Hade inte det förra graviditeten. Men alla är ju olika. Inte roligt man kan ju inte direkt ha en vanligt urringad tröja.

• Rimfolina

Fick jättemycket finnar på ryggen. Var värst under sensommaren (är i v. 32 nu) och det var ju inte så kul att visa sig i bikini. Men de satt i alla fall inte i ansiktet som de gör hos en del andra stackare.

• Marsfisken

När jag hade mitt utomkveds så fick jag massor med plitor på ryggen

• murraya

jag har finnar på rygg å haka,började runt v 9 tror jag.jag väntar en tjej enligt ultraljuden.har 2 pojkar sen tidigare,hade inte finnar då!

• Joana o Neo

jag ahr fått stora bölder i hela ansiktet...usch...som går ner på halsen hade mkt förra gången med (fick då en pojke) men dom avtog i perioder...nu blir d bara värre å värre...
    usch går inte ens å dölja me smink...ser ut som en pilsk 14 åring haha...nee mne jag ahr ärligt aldrig haft så här mkt "finnar" (lr va d nu e)
    kram JO

• Karin80

Jag fick finnar direkt, jag fattade inte vad det kunde beror på men när jag sedan testade positivt för graviditeten förstod jag att det hade nog med det att göra. Är i v 10 nu och det finns massor kvar.
    Usch, man känner sig inte alls attraktiv.

• linhen

Jag hade apdålig hy då jag väntade min son men helt perfekt hy då flickan låg i magen

• annaknin

Ja usch, jag brukar i vanliga fall inte få finnar men nu så ploppar de upp nästan dagligen känns det som... Det är i ansiktet (mest på hakan) men jag har även fått en prick på bröstet...

• tiara

Jag har i vanliga fall ganska lätt att få finnar när jag ska ha mens, i ansiktet. Det försvann nästan helt under graviditeten. Jag har knappt haft en finne i ansiktet under hela graviditeten. Fick däremot mycket finnar på ryggen i början av graviditeten, men mot slutet försvann det helt. Jag fick en liten pojke 19/11.

• glasängeln

sett av era svar så beror nog inte finnar på ryggen av vilket kön det är, ännu en myt som är omtvistad. vissa säger att de hade det när de bar en tjej och andra när de bar en pojke. själv fick jag små röda prickar på bröstet när jag väntade min flicka men inte när jag väntade mina pojkar. Ja ja vad ska man tro, intressant att spekulera ändå, eller hur?

• lisalove

Jag är inte gravid då, men min bästa vän är (andra) och hon har också fått hemskt med finnar. Mest på ryggen än så länge. Hon har torr hy i övrigt. Hon bad mig fråga om någon här på FL hade nått bra tips för att avhjälpa detta problem?

Tacksam för svar!

Kinetik, vad är det?
  • lisalove

Jag kan ju passa på att nämna att hon hade så förra graviditeten oxå, och då blev det en tjejja.

Kinetik, vad är det?
  • Neeaa

har finnar överallt just nu.. hade problem i tonåren med å nu är monstren tillbaka!

• Ahrodie

Typ ja massor börjar undra om kroppen fattat fel någonstans.. det ska vara gå mot rynkor nu och inte mot finnar argh!!

Svar på tråden hormonprickar/finnar vid graviditet...