• Anonym (Kär)

Ont i livmodertappen vid samlag??

Jag kan i bland uppleva när min sabo och jag har sex bakifrån eller om jag rider honom att det gör lite ont i livmodertappen. Bara när han stöter så han kommer för "långt in" om ni förstår vad jag menar?? Kan åxå tycka att det är värre veckan efter mens och att jag kan få lite blod blandade flytingar efteråt. har en hormonspiral sen fyra år tb undra om det är den som känns?? någon som vet ?

• Svar på tråden Ont i livmodertappen vid samlag??
  • Johje

Så kan jag också känna det, men jag har märkt att det i regel alltid är i samband med ägglossning, kan det stämma för dig också?

• Anonym

Det kan vara så att du har en känslig livmodertapp, det har jag, och då kan det göra väldigt ont om man kommer åt den. Själv får jag sluta ha penetreerande samlag om min sambo kommer åt min livmodertapp. Sen är det helt klart olika hur känlig man är i olika perioder i månaden.
    Men är du orolig att det är spiralen så tycker jag att du ska ta och kolla upp den. Hällre kolla en gång för mycket än en för lite.
    Hoppas att det ordnar sig för dig

• Anonym (Kär)

Skönt att höra att det är "normalt" .. På ett sätt så tycker jag ju att om det var spiralen så skulle min sambo känna den på någe vis men det gör han inte. Men det är säkert som ni åxå tror att det har med mens cykeln att göra!! tack för svaren

• Anonym

jag har ont i livmodertappen när jag har ägglsoning även när jag inte har sex så blir jag ömn mellan benen då

• Anonym (tappen)

Jag kände exakt samma sak igår, var tvungen att ändra ställning (jag satt på honom)
    Så det är alltså därför? att man har ägglossning? hm...

• Anonym (Kär)

Nja jag kan tycka att jag har ganska bra koll på när jag har ägglossning men detta kände jag som tydligast en vecka efter min mens..men när jag har äl så får jag åxå lite ont !! konstigt!!

• Anonym (tappen)

jag har läst någonstans att livmodertappen sänker sig och höjer sig ibland av olika anledningar, det kanske kan ha med hur snabbt man börjar ha penetrerande sex, är man inte helt och fullt upphetsad eller att han rör sig för snabbt så kanske livmodertappen inte höjt sig tillräckligt och så känner man så.. min teori, vet dock inte om den stämmer :)
    har känt så i två dagar i streck nu i alla fall

• Anonym (maja)

jag har också haft problem med det men inte tänkt så mycket på det förrän nylingen eftersom att jag fick reda på att jag hade endometrios, dvs blodcystor som har med menscykeln att göra. Prata med din bm om du är orolig.

• Trancequeen

Det finns en anledning till varför vi kallar våra kön för våra underliv - och det är att det är ett eget liv i sig. Livmoertappen rör sig konstant från dag till dag och kan vara mer eller mindre känslig, beroende på var io menstruationscykeln du är. Vad som är normal innebär att du måste utgå från dig sjä'lv, eftersom att alla är olika. Jag tror dock inte att det skulle vara din hormonspiral som gör att du får ont, eftersom att om den skulle sitta fel, så skulle det kännas även då ni inte har samlag.

Svar på tråden Ont i livmodertappen vid samlag??