• thisismylife0

Vad kostar resa till Paris med disney world?

Bara en liten undran så där...

Vad kostar en resa till Paris med disney world över en långhelg? Givetvis varierar det enormt, men om man väljer billigaste budgetvarianten,,,på ett ungefär?

• Svar på tråden Vad kostar resa till Paris med disney world?
  • Bellizzzzz

min kompis åkte för 2år sedan med sin familj
    dem tog en paket resa för 2 vuxna och 2 barn och bodde inne på disney land
    tror resan med boendet gick på 8000kr

men gå in på www.tcket.se och sök där det billigaste.
    det beror ju på när ni hade tänkt åka

sök på flyg med hotell och välj paris disney land

//Puzzzzzzzzzzzzzz

,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸-(_Bf 23dec_)-,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸
  • Bellizzzzz
    Bellizzzzz skrev 2006-12-04 19:06:08 följande:
    min kompis åkte för 2år sedan med sin familj dem tog en paket resa för 2 vuxna och 2 barn och bodde inne på disney land tror resan med boendet gick på 8000kr men gå in på www.tcket.se och sök där det billigaste.det beror ju på när ni hade tänkt åkasök på flyg med hotell och välj paris disney land //Puzzzzzzzzzzzzzz ,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸-(_Bf 23dec_)-,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸
    sorry www.ticket.se

skall det vara
  • Amy1982

Jag var där med min son för två år sedan men jag minns verkligen inte hur mkt det gick på.
    Vi åkte med Sembo(www.sembo.se). Där fick man paketpris med både flyg,hotell och biljetter till inträde. Smidigt och bra!
    maten där inne är svindyr, bara så ni vet. Men det var det värt för vi hade så himla kul!

• Amy1982

oj jag såg att Belizzz betalade 8000:- så mkt betalade definitivt inte vi!

• Xara

Tänkte oxå bara "varna" för det där med att man kanske måste dricka (även om man undviker att äta) därinne: bara vanligt vatten sticker iväg med pengarna . Och så förstås alla miljoner souvenirshoppar, varav en del måste passeras efter olika turer. Dyrt, dyrt, dyrt. Lägg till en rejäl summa på budgeten för extra-utgifter, är mitt tips!

• Bellizzzzz
    Amy1982 skrev 2006-12-04 19:07:39 följande:
    oj jag såg att Belizzz betalade 8000:- så mkt betalade definitivt inte vi!
    hehe tror dem bodde på lyxhotellet men tror man kan komma undan med några 1000 om man väljer dem andra hotellen där

dem gifte sig där inne så dem unnade sig lite lyx

//puzzzzzzzzzzz
  • Qiwie

har varit där några gånger och det billigaste tror jag blir att flyga med ryan air (om man bor i närheten av Nyköping som jag) eller nåt litet flygbolag, bo i Paris på hotell och ta tunnelbanan till Disneyland (tunnelbanan går hela vägen fram till entrén).

• Zazziz

Vi åkte buss ner dit i somras. För 2 vuxna och 2 barn betalade vi runt 7000:- Då ingick 3 nätter på hotell m. frukost (4 hela dagar där nere) och två dagars inträde till båda parkerna. Och det var inte så jobbigt att åka buss som man kan tro Och då kan jag ju säga att min yngsta då 5 år är allt annat än lugn!

• Tokfian

Har en bekant som åkte tors-sön 1vuxen och 1 barn, betalade 15.000kr med Ving. Bodde inne på området och frukost ingick. Dom var där i somras....

Hon kom och hon stal mitt hjärta...
Svar på tråden Vad kostar resa till Paris med disney world?